משפחה

עליה בהיקף אשפוזים עקב אי-ספיקת לב על-רקע מתאמפטמינים בארצות הברית (J Am Heart Assoc)

בין השנים 2002 ועד 2014 נרשמה בארצות הברית עליה בשיעור האשפוזים עקב אי-ספיקת לב על-רקע מתאמפטמינים, בפרט בחוף המערבי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

במסגרת המחקר הארצי ביקשו לבחון את היקף האשפוזים בשל אי-ספיקת לב על-רקע שימוש בחומרים במטרה להבין טוב יותר את שיעורי הימצאות אשפוזים עקב אי-ספיקת לב על-רקע מתאמפטמינים ואת המאפיינים הקליניים של חולים אלו.

מחקר החתך התבסס על נתונים ממאגר National Inpatient Sample לזיהוי מבוגרים עם אבחנה עיקרית של אשפוז עקב אי-ספיקת לב ועם אבחנה משנת של שימוש במתאפטמינים, קוקאין, או אלכוהול. הם אספו מקרים בארצות הברית בין השנים 2002 עד 2014.

מהנתונים עולה כי היקף האשפוזים עקב אי-ספיקת לב על-רקע מתאמפטמינים עלה מ-547 מקרים בשנת 2002 ל-6,625 מקרים בשנת 2014, כאשר רוב המקרים תועדו בחוף המערבי.

שימוש לרעה במתאמפטמינים היה מעט נפוץ יותר באשפוזים עקב אי-ספיקת לב כאבחנה עיקרית, בהשוואה לאשפוזים מכל-סיבה (7.4 לעומת 6.4 מקרים ל-1,000, p<0.001).

מבין האשפוזים עקב אי-ספיקת לב, חולים עם אי-ספיקת לב על-רקע מתאמפטמינים היו צעירים יותר (גיל ממוצע של 48.9 שנים, לעומת 72.4 שנים, p<0.001), עם שיעור גבוה יותר של חולים ללא ביטוח רפואי (12% לעומת 2.6%, p<0.001) וסיכוי גבוה יותר לאשפוז בבית חולים עירוני (43.8% לעומת 28.3%, p<0.001) בהשוואה לחולים עם אי-ספיקת לב שאינה על-רקע מתאמפטמינים.

בחולים עם אי-ספיקת לב על-רקע מתאמפטמינים תועדו שיעורים גבוהים יותר של מחלות פסיכיאטריות וסיכוי גבוה יותר לעזיבת בית החולים בניגוד לעצת הצוות הרפואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אשפוזים עקב אי-ספיקת לב על-רקע מתאמפטמינים עלו משמעותית בארצות הברית, בפרט בחוף המערבי. הם קוראים לנקוט צעדים ברמת מערכת הבריאות במטרה להתמודד עם המגפה הנ”ל.

J Am Heart Assoc. 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה