משפחה

טיפול ב-Trodelvy מאריך הישרדות ללא-התקדמות בתת-קבוצה של נשים עם סרטן שד (מתוך Healio)

מחקר בשלב 3 להערכת Sacutizumab Govitecan-Hziy (Trodelvy) הראה כי הטיפול התרופתי הביא להארכת ההישרדות ללא-התקדמות של תת-קבוצה של נשים עם סרטן שד גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים, שלילי ל-HER2.

מחקר TROPICS-02 הינו מחקר אקראי, רב-מרכזי, שבחן את תוצאות הטיפול ב-Trodelvy, תצמיד תרופה-נוגדן המכוון ל-Trop-2, בהשוואה לטיפול כימותרפי לפי בחירת הרופא. מדגם המחקר כלל 543 נשים שקיבלו בעבר טיפול הורמונאלי, מעכבי CDK4/6 ובין 2-4 קווי טיפול כימותרפי.

ניתוח הביניים הראשון להערכת ההישרדות הכללית הצביע על מגמה של שיפור והנשים ימשיכו להיות במעקב להערכת תוצא סיום משני זה. תוצאי סיום משניים נוספים כללו את משך התגובה, שיעורי תועלת קלינית והערכת בטיחות, סבילות ואיכות חיים.

במחקר TROPICS-02 ביקשו החוקרים להדגים ירידה של 30% בסיכון להתקדמות מחלה או תמותה באוכלוסיה זו. למחקר עוצמה מספקת לזיהוי הבדל מובהק סטטיסטית של 0.9 חודשים ומעלה בחציון הישרדות ללא-התקדמות.

תוצאות הישרדות ללא-התקדמות עולות בקנה אחד עם תוצאות מחקר IMMU-132-01 בשלב ½ בתת-קבוצה של נשים עם סרטן שד גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים, שלילי ל-HER2.

החוקרים מסבירים כי Trodelvy הדגים תוצאות עקביות בתת-קבוצה זו של נשים קשות לטיפול. הם בוחנים את הנתונים וינסו לזהות את המסלולים האפשריים במטרה להביא לכך שהטיפול יהיה זמין לאוכלוסייה זו.

עוד עולה מהנתונים כי ל-Trodelvy פרופיל בטיחות התואם לזה שתואר במחקרים קודמים, ללא סוגיות בטיחות חדשות שתוארו במהלך המחקר.

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה