משפחה

עדויות חדשות תומכות בחיסון כנגד נגיף קורונה בחולים עם מיאסתניה גראביס (Eur J Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות בבטיחות וסבילות חיסון מבוסס רנ”א שליח כנגד נגיף הקורונה בחולים עם מיאסתניה גראביס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במהלך מגפת הקורונה, חולים עם מיאסתניה גראביס זוהו כחולים בסיכון גבוה להתפתחות מחלה חמורה משנית לזיהום הנגיפי ולכן היו בעדיפות לקבלת החיסון כנגד הנגיף. העדר נתונים אודות הבטיחות והסבילות של החיסון בחולים אלו תרם להססנות בנוגע לקבלת החיסון. לאור זאת, החוקרים ביקשו לבחון את הסבילות והבטיחות של חיסונים כנגד נגיף הקורונה במדגם גדול של חולים עם מיאסתניה גראביס.

המחקר כלל חולים עם אבחנה מאושרת של מיאסתניה גראביס, אשר נבדקו בשני מרכזים רפואיים בין חודש אוקטובר ועד דצמבר בשנת 2021. החוקרים אספו נתונים דמוגרפיים, מאפיינים קליניים ומידע אודות זיהום/חיסון כנגד נגיף הקורונה מהרשומות הרפואיות ו/או בשיחות טלפון או ראיונות עם המטופלים.

מבין 104 חולים, 98 חולים (94.2%) קיבלו לפחות שתי מנות חיסון במרווח של ארבעה שבועות לפני הריאיון, או מוקדם יותר ומבין אלו, 63 חולים (64.2%) קיבלו גם מנת דחף. החיסונים הנפוצים בשימוש היו החיסונים של חברת פייזר ושל חברת מודרנה.

מהנתונים עולה כי תועדו רק תופעות לוואי מינוריות, בעיקר כאב מקומי וחום. החמרת מיאסתניה גראביס לאחר החיסון תועדה ב-8 מבין 104 חולים (7.7%). תדירות החמרת מיאסתניה גראביס הייתה גבוהה יותר משמעותית בקרב אלו עם נוגדני MuSK (3 מבין 9 חולים, 33.3%), בהשוואה לתתי-קבוצות סרולוגיות אחרות.

נסיגה עצמונית של התסמינים תועדה ב-6 מבין 8 מקרים. 12 מבין 104 חולים (11.5%) נדבקו בנגיף הקורונה, כאשר לא תועדו מקרים של החמרת מיאסתניה גראביס באלו שנדבקו בנגיף לאחר קבלת החיסון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים תומכים בבטיחות וסבילות החיסון כנגד נגיף קורונה בחולים עם מיאסתניה גראביס וקוראים להמליץ על החיסון לחולים אלו המצויים בסיכון מוגבר לסיבוכים במידה ויידבקו בנגיף.

Eur J Neurol. 2022 Apr 7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה