השימוש ב-Ondansetron לטיפול בבחילות והקאות בהיריון (Br J Clin Pharmacol)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Clinical Pharmacology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Ondansetron (זופרן) משמש יותר ויותר מעבר להתוויות המאושרות לטיפול בבחילות והקאות בנשים הרות, כולל במהלך הטרימסטר הראשון ואף לפני ניסון נוגדי-בחילה אחרים. מהנתונים עולה כי מספר תחלואות אימהיות היו נפוצות יותר בקרב נשים שחוו בחילות והקאות בהיריון והשתמשו בנוגדי-בחילה, כולל Ondansetron.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את דפוס השימוש ב- Ondansetron במהלך היריון לטיפול בבחילות והקאות של היריון. יתרה מזאת, הם ביקשו לאפיין את הגורמים האימהיים הקשורים עם בחילות והקאות של היריון ושימוש בנוגדי-בחילות.

החוקרים אספו נתונים אודות הריונות עם לידות חי במאגר IMRD-UK וזיהו 733,633 הריונות שהושלמו בין 2005 ועד 2019.

שיעורי האבחנה של בחילות והקאות של היריון והיקף מתן מרשמים לטיפול ב- Ondansetron עלו מ-2.7% ו-0.1% בשנת 2005 ל-4.8% -2.5% בשנת 2019, בהתאמה. לאורך התקופה שבין 2015 ועד 2019, המינונים היומיים הנפוצים של Ondansetron היה 4 מ”ג (8.5%), 8 מ”ג (37.1%), 12 מ”ג (37.5%) ובין 16 ל-24 מ”ג (16.9%).

ב-40% מהמקרים ניתן Ondansetron החל מהטרימסטר הראשון להיריון ושימש בחלק מהמקרים כקו-טיפול ראשון (2.8%), אך בד”כ שימוש כקו טיפול שני.

בקרב נשים עם הפרעות פסיכיאטריות, אסתמה ו/או מרשם לחומצה פולית תועד סיכוי גבוה יותר לבחילות/הקאות בהיריון ושימוש בנוגדי-בחילות בהיריון, בהשוואה לנשים אחרות.

ממצאי המחקר מעידים כי Ondansetron משמש יותר ויותר מעבר להתוויות המאושרות לטיפול בבחילות והקאות של היריון, לעיתים אף כקו טיפול ראשון כנגד בחילות. מהנתונים עולה עוד כי מספר מחלות אימהיות ושימוש בחומצה פולית היו נפוצים יותר בקרב נשים שחוו בחילות והקאות בהיריון ואלו שנטלו נוגדי-בחילה, כולל Ondansetron.

Br J Clin Pharmacol. April 28, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה