משפחה

טיפול ב-Aflibercept במינון גבוה מסייע בשמירה על חדות הראיה בחולים עם ניוון מקולארי גילי רטוב (מתוך כנס ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology עולה כי מינון גבוה של Aflibercept (אייליה) סייע לשמור על חדות הראיה בחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי לאורך 48 חודשים.

החוקרים ביקשו לבחון לעומק את התגובה לפרוטוקול הטיפול בניוון מקולארי גילי ולהעריך את מאזן עלות-תועלת של הטיפול. הם מסבירים כי כל החולים קיבלו מספר דומה של זריקות Bevacizumab בטרם נקבע כי אינם מגיבים לטיפול וחצו לטיפול באייליה. ישנה תת-קבוצה של חולים שלא הגיבו לטיפול באייליה ולכן הם העלו את מינון הטיפול.

הסקירה הרטרוספקטיבית כללה 200 עיניים של 177 חולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי שהחלו טיפול באייליה במינון סטנדרטי של 2 מ”ג או במינון גבוה של 3 מ”ג. חדות ראיה, עובי שכבת רשתית מרכזית ובדיקת qOCT (Qualitative OCT) מתחילת המחקר ולאורך 48 חודשים.

חדות הראיה הממוצעת הייתה יציבה לאורך 48 חודשים. בקרב חולים בקבוצת הטיפול במינון גבוה שכבת רשתית מרכזית הייתה עבה יותר בתחילת המחקר ודרשה יותר זריקות. עם זאת, בשתי הקבוצות תועד שיפור בעובי שכבת רשתית מרכזית עם טיפול ב-Aflibercept לאורך 48 חודשים.

מבין 100 עיניים עם תגובה תת-אופטימאלית לזריקה חודשית של Bevaciuzmab וטיפול חודשי ב- Aflibercept, ב-95% הושגה מקולה יבשה עם מינון גבוה של Aflibercept כל חודש.

החוקרים מדווחים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים שלא הגיבו ל- Aflibercept תועדו תוצאות מצוינות לאחר העלאת המינון בלבד ועדויות אלו תומכות במתן Aflibercept במינון גבוה.

מתוך כנס ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה