משפחה

חיסונים מספקים הגנה טובה יותר מהדבקה בנגיף הקורונה בחולים עם שחמת כבד (מתוך כנס ה-DDW)

החסינות לאחר קבלת חיסון כנגד נגיף קורונה סיפקה הגנה טובה יותר כנגד COVID-19, בהשוואה לחסינות שהתפתחה בעקבות הדבקה בנגיף בחולים עם שחמת כבד, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Digestive Disease Week.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי החסינות כנגד נגיף הקורונה עשויה להתפתח לאחר קבלת חיסון כנגד הנגיף או בעקבות הדבקה בנגיף. שחמת כבד מלווה בתגובה ירודה לחיסונים, אך לא היה ברור אם ישנה ירידה בחסינות לאחר זיהום בקורונה בחולים לא-מחוסנים עם שחמת כבד.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי של חולים עם שחמת וערכו השוואה בין 443 משתתפים עם חסינות בעקבות זיהום ו-1,329 חולים עם חסינות בעקבות חיסון. בקרב אלו שחלו בקורונה, בדיקת PCR הראשונה לנגיף תועדה בין דצמבר 2020 ועד אפריל 2021, בעוד שחולים עם הגנה לאחר חיסון השלימו את מנות החיסון המומלצות וקיבלו את המנה הראשונה באותה תקופה.

התוצא העיקרי היה תוצאת בדיקת PCR חיובית לנגיף הקורונה למעלה מ-60 ימים לאחר הזיהום הקודם או החיסון.

החוקרים עקבו אחר המשתתפים עד לעדות לזיהום בקורונה, תמותה, או עד נובמבר 2021 הקבוצות הותאמו ביחס 1:3 ומדד NIH COVID-19 Severity Scale שימש לסיווג חומרת הזיהום הנגיפי.

מהנתונים עולה כי הגנה בעקבות חיסון לוותה בסיכון נמוך ב-76% ל-COVID-19, ירידה של 68% בשיעורי COVID-19 תסמיני וירידה של 81% בסיכון למחלה חמורה או קריטית, בהשוואה לחסינות בעקבות הדבקה בנגיף. לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בסיכון ל-COVID-19 בדרגה מתונה (יחס סיכויים מתוקן של 0.31, רווח בר-סמך 95% של 0.06-1.56).

ממצאים אלו מעידים כי בחולי שחמת כבד, חיסון כנגד קורונה אינו רק בטוח יותר אלא גם יעיל יותר בהשגת הגנה מפני COVID-19, בהשוואה להדבקה טבעית בנגיף.

מתוך כנס ה-DDW

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה