משפחה

פרופ’ שוורצברג, יו”ר ארגון הרוקחות בישראל: “הרוקחות הן מנהיגות נועזות, חלוצות בתחומן ודוגמה למצוינות”

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו בדו"ח כוח האדם לשנת 2022 שיצא לאור לאחרונה, עולה כי 63% מקהל הרוקחים בישראל הם נשים. על פי הנכתב בדו"ח, אחוז זה שומר על יציבות במהלך העשור האחרון.

על פי נתוני משרד הבריאות, רוב הנשים בעלות רישיון לעסוק ברוקחות (57%) הן בגילאי 44 ומטה.
על פי נתוני “פארמה ישראל”, ארגון-הגג של חברות התרופות הבין-לאומיות בישראל, תעשיית הפארמה מספקת אלפי מקומות עבודה בישראל, ושיעור העסקה של נשים בתחום זה הוא גבוה במיוחד כ-84% בכל הדרגים כולל הגבוהים ביותר. כמו כן, על פי נתוני “פארמה ישראל” לשנת 2022, כ-42% מהמנכ”לים של חברות הפארמה הבין-לאומיות הן נשים.

לשם השוואה, שיעור הנשים שכיהן בישראל נכון לשנת 2020, על פי נתוני סטארט־אפ ניישן סנטרל לאותה השנה, שמכהנות כמנכ”ליות בחברות הייטק בישראל עמד על 9% בלבד.

מועצת ארגון הרוקחות בישראל, שנבחרה מחדש לפני כשלושה שבועות, מורכבת עצמה מיותר מ-50% נשים (8 מתוך 15 חברים).

לרגל יום האישה הבינלאומי שצוין ב-8 למרץ, אומר פרופ’ איל שורצברג, יו”ר ארגון הרוקחות בישראל: “ציבור הנשים בישראל הוא עמוד האש הצועד לפני המחנה, קל וחומר בכל האמור בקהל הרוקחות והרוקחים. נוכחנו לראות זאת, ביתר שאת, במסגרת המלחמה הנוכחית, מלחמת ‘חרבות ברזל’, שעה שרוקחות שירתו את ציבור המטופלים ועבדו שעות ארוכות תחת לחץ עצום, הן העניקו וממשיכות להעניק, גם בימים אלה, ייעוץ רוקחי-קליני, הכנות רוקחיות וניפוק תרופות, במהירות ובדייקנות מרשימה. עם שאר צוותי הרפואה בישראל, הן המשיכו למלא את תפקידן בטיפול באוכלוסייה האזרחית, תוך סיכון חייהן, כאשר רבות מהרוקחות אף התגייסו לשירות מילואים פעיל, ושירתו בגבורה בעורף ובחזית. הרוקחות הראו את האופי האמיתי שלהן – מנהיגות נועזות, חלוצות בתחומן ודוגמה למצוינות. ביום האישה הבין-לאומי, כמו בכל יום אחר בשנה, מעלה ארגון הרוקחות בישראל את תרומתן על נס. ארגון הרוקחות מברך את הרוקחות וגאה בהן”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה