משפחה

טיפול ב-Clemastine Fumarate מלווה בהתקדמות מוגבלות מואצת בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך כנס ACTRIMS)

טרשת נפוצה

טיפול ב- Clemastine Fumarate לווה בהאצת מחלה והתקדמות מוגבלות עקב פירופטוזיס בקבוצה קטנה של חולים עם טרשת נפוצה, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס ACTRIMS.

טיפול בתרופות המשפיעות על מהלך המחלה מעכב פעילות נגעי טרשת נפוצה; עם זאת, תתכן התקדמות פעילות מחוץ לנגעים, כולל דה-מיילינציה. מאחר ועדויות קודמות הציעו כי Clemastine Fumarate, אנטי-היסטמין הנמכר ללא מרשם רופא, הדגים פוטנציאל רה-מיילינציה, החוקרים ביקשו לבחון את ההשפעה של התרופה על עצירת התקדמות טרשת נפוצה.

החוקרים הוסיפו זרוע טיפול ב- Clemastine Fumarate למחקר TRAP-MS הנמשך בימים אלו, במסגרתו ביקשו לזהות חותמות רה-מיילינציה בנוזל השדרה ולאסוף נתוני בטיחות אודות השימוש ב- Clemastine Fumarate ב-64 חולים עם התקדמות טרשת נפוצה תחת טיפול תרופתי עקב פעילות מחוץ לנגעי טרשת נפוצה.

מהנתונים עולה כי בתשעה חולים עם טרשת נפוצה תועד לפחות מעקב קליני אחד תחת Clemastine Fumarate. דגימות נוזל שדרה נאספו לפני התחלת הטיפול וכן שישה חודשים לאחר הטיפול, כאשר כ-7,000 חלבונים בנוזל השדרה נבדקו במסגרת המחקר עם השלמת ניתוחים של תאים שונים

הטיפול ב- Clemastine Fumarate הופסק לאחר שבשלושה חולים תועדה התקדמות מוגבלות בשיעור של פי חמש בהשוואה לעקומות ההתקדמות ב-18 החודשים בתחילת הדרך. מנגד, בכל 55 החולים האחרים במחקר, אשר לא טופלו ב- Clemastine Fumarate, לא תועדה מגמה דומה, ממצאים התומכים ברעילות הטיפול ב- Clemastine Fumarate.

החוקרים מדווחים עוד כי באלו שטופלו ב- Clemastine Fumarate נרשמה עליה ברמות CRP/שקיעת דם ועליה במשקל, עדות למצב פרו-דלקתי. נתונים אלו נתמכו בבחינת פרופיל החלבונים בנוזל השדרה, הגברת מוות תאים אימונוגניים, כולל פירופטוזיס.

יתרה מזאת, הטיפול ב- Clemastine Fumarate הוביל לפגיעה במערכת העצבים המרכזית ע”י הגברת מוות תאי במקרופאגים/מיקרוגליה ואוליגודנדרוציטים, בהם רמות P2RX7 RNA הגבוהות ביותר מכל התאים בבני אדם. ההשפעות הרעילות של Clemastine Fumarate בוטלו עם אנטגוניסטים ל-P2RX7.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Clemastine Fumarateהגביר התקדמות מוגבלות בחולים עם טרשת נפוצה, זאת משנית לפעילות מחלה מחוץ לנגעים עקב הגברת מעבר אותות במסלול P2RX7 ופירופטוזיס.

מתוך כנס ACTRIMS

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה