משפחה

משטר טיפול מבוסס-קיטרודה משפר הישרדות חולים עם סרטן קיבה מתקדם (מתוך הודעת חברת Merck)

משטר טיפול הכולל Pembrolizumab (קיטרודה) עם Trastuzumab וכימותרפיה שיפר הישרדות כוללת בחולים עם ממאירות גרורתית או מתקדמת-מקומית, לא-נתיחה, חיובית ל-HER2 של הקיבה או צומת וושט-קיבה, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר KEYNOTE-811.

מחברת התרופות נמסר כי משטר הטיפול הנבחן במחקר KEYNOTE-811 ענה על תוצא הסיום המשולב עם עדות לשיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בהישרדות הכוללת לעומת פלסבו במהלך הניתוח הסופי של נתוני המחקר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם אבחנה של סרטן קיבה מתקדם לעיתים קרובות צפויים לפרוגנוזה שלילית וקיים צורך באפשרויות טיפול העשויות לשפר את הישרדות החולים.

מניתוח תוצאות הביניים של המחקר שהוצג במהלך הכנס השנתי מטעם ESMO בשנה שעברה עלה כי משטר טיפול המבוסס על קיטרודה ענה על תוצא סיום עיקרי אחר עם עדות לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות מחלה לעומת פלסבו.

הוספת קיטרודה כחלק מטיפול קו-ראשון עם Trastuzumab ומשטר כימותרפי הכולל Fluoropyrimidine ו-Platinum קיבלה גם אישור מואץ מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) בשנת 2021 לחולים עם אדנוקרצינומה של הקיבה או צומת וושט-קיבה גרורתית או מתקדמת-מקומית ולא-נתיחה, חיובית ל-HER2. מנהל המזון והתרופות האמריקאי עדכן את ההתוויה בשנה שעברה להגבלת השימוש במבוגרים עם גידול בו עדות לביטוי של PD-L1 (מדד Combined Positive Score של 1 ומעלה) כפי שנקבע לפי בדיקה המאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי בחן לראשונה את ההתוויה על-בסיס שיעורי תגובה אובייקטיבית והתנה אישור מלא של הטיפול באישור התועלת הקלינית של משטר הטיפול במהלך הניתוח הסופי של ממצאי המחקר.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה