גסטרואנטרולוגיה

ועדת הניסויים הקליניים המרכזית בארה”ב אישרה את פרוטוקול הניסוי של חברת אקסרו מדיקל הישראלית

גיוס החולים יחל ברבעון הראשון של 2024. חברת אקסרו הישראלי פיתחה טכנולוגיה לניטור חולים אחרי ניתוחי מעי לצורך זהוי מוקדם של סיבוכים מסכני חיים. פרוטוקול הניסוי הקליני הבין-לאומי של החברה אושר הן ע"י ועידת הניסויים המרכזית בארה"ב (WCG) והם על ידי וועדות הלסינקי בישראל והחברה תתחיל בניסוי בקרוב. בניסוי ישתתפו מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב ובישראל.

מערכת xBar של חברת אקסרו מודדת תהליכים פיזיולוגיים באזור הניתוח לצורך מעקב מדויק אחרי התאוששות החולה וזהוי מוקדם של סיבוכים. הפרמטרים הנמדדים משודרים באופן אלחוטי לבסיס מידע בענן, שם מערכת למידת מכונה מנתחת אותם ומעריכה את החלמת החולה. המערכת נבחנה בהצלחה בשנה שעברה ב 50 חולים ישראלים במרכזים רפואיים מובילים, בינהם סורוקה, רבין, קפלן , שיבא, שמיר, ואיכילוב וכעת מתקדמת לנסוי הכולל כמה מהמרכזים הרפואיים המובילים בארה״ב לצורך אישור  FDA. התוצאות הראשונות של המערכת הוצגו בכנס השנתי של SAGES בארה”ב ובכנס הדו שנתי של איגוד הכירורגים הישראליים.

הניסוי הנוכחי יעריך את ביצועי מערכת xBar לניטור מותאם אישית לחולים לאחר ניתוחים גדולים במערכת העיכול, כדי לזהות בשלב מוקדם סיבוכים חמורים (כדוגמת דליפות בהשקה) ולאפשר קיצור האשפוז, מניעת סיכון חיים של חולים הצפויים להסתבך וחסכון כספי למערכת הבריאות.

פרופ’ Pat Sylla, ראש המערך הניתוחי הקולרקטלי במרכז הבריאות Mount Sinai ניו יורק, אמרה כי “מטרתנו היא לזהות סיבוכים מוקדם מכפי שאנו יכולים לזהותם כיום ולצמצם שהות בלתי נחוצה בבית החולים. מערכת xBar עשויה להיות מקור למידע חדש שאינו עומד לרשותנו בכלים הקיימים כעת, באמצעותו נוכל לדעת מה מצב החולים ולדאוג להחלמתם באופן מיטבי”. מרכז הבריאות Mount Sinai הוא אחד מכמה מרכזים אמריקאיים המתוכנן לגייס חולים בניסוי של אקסרו.

“פיתחנו את מערכת xBar  כפלטפורמה, המתממשקת לאיברים בגוף ואוספת מידע פיזיולוגי שהיה בלתי נגיש עד כה, ומתרגמת אותו למידע קליני המאפשר לרופאים המטפלים לקבל החלטות ולהתערב באופן אופטימלי על מנת לשפר את מצב החולים”, אמר ד”ר ארז שור, מנכ”ל אקסרו מדיקל. הוא הוסיף כי “מטרתנו היא לתת בידי הרופאים המטפלים כלי עבודה פשוט ומדויק, המאפשר רפואה מותאמת אישית, כך שחולים המחלימים היטב יוכלו להשתחרר מבית החולים מוקדם מכפי שהם משתחררים היום, וחולים החשופים לסיבוכים יטופלו לפני שמצבם ידרדר באורח חסר תקנה”.

בתמונת הכותרת: xBar in a clinical setting.
קרדיט תמונה: Exero Medical

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה