גנטיקה

המתת חסד: פשע או מעשה חמלה? קנדה, יפן, בלגיה הולנד ובקרוב אולי גם בישראל?

על רקע הדיון המחודש בנושא מעורר המחלוקת ייערך כנס רחב היקף במכללה האקדמית גליל מערבי בהשתתפות ח”כים, רופאים ובני משפחה לחולים סופניים שבחרו בתהליכי סיום חיים.

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר המדינות שחוקקו והרחיבו חוקים המתירים המתות חסד. בישראל, הנושא נמצא בדיון מתמיד בכנסת ומעלה שאלות מוסריות, אתיות, רפואיות והלכתיות.

המכללה האקדמית גליל מערבי תערוך ב-20.3 כנס ייחודי אשר יבחן את הייתכנות והמשמעות של יישום המתת חסד ממוסדת בישראל. ח”כ זהבה גלאון תציג את המצב הקיים והפעילות הפרלמנטרית הנעשית בהקשר זה. פרופ’ אבינועם רכס, יו”ר בית הדין של ההסתדרות הרפואית, יסביר האם הרפואה המודרנית רואה בהמתת חסד פשע או סיוע, כלפי החולה. הכנס אורגן על ידי ד”ר שלומית מנור ופרופ’ נמרוד לוז מהחוג לסוציולוגיה במכללה. בקיץ האחרון ליווה פרופ’ לוז את אמו לארגון דיגניטס בשווייץ בדרכה לעבור תהליך של המתת חסד. נמרוד ישתף בכנס במורכבויות  ובקשיים שעוברים על החולה ובני המשפחה, לאורך שלבי התהליך מקבלת ההחלטה ועד לביצוע.

מושבי הכנס יעסקו בהיבטים השונים של סוגיה רגישה זו ובסיומו יתקיים רב שיח עם הקהל בהשתתפות מר יגאל מוסקו, עיתונאי חדשות שישי (ערוץ 2), שסקר את תופעת ההוספיס בישראל. במסגרת הרב-שיח יוצגו תוצאות סקר עמדות הציבור שנערך לקראת הכינוס.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה