גנטיקה

ההשפעה של זיהום בנגיף קורונה בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית (ESC Heart Failure)

קורונה

 במאמר שפורסם בכתב העת ESC Heart Failure מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למעלה מרבע מהחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית (Hypertrophic Cardiomyopathy) שנדבקו בנגיף הקורונה נדרשו לאשפוז, כולל 6% שאושפזו ביחידות טיפול נמרץ.

 במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את המהלך הטבעי של זיהום בנגיף הקורונה בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית בהשוואה לקבוצת ביקורת ולזהות גורמים המנבאים סיבוכים.

 מדגם המחקר כלל 305 חולים (גיל ממוצע של 56.6 שנים, 62.6% גברים) עם קרדיומיופתיה היפרטרופית וזיהום בנגיף הקורונה. קבוצת הביקורת כללה 91,131 חולים שנדבקו בנגיף הקורונה. תוצאי הסיום שנבחנו כללו את שיעורי התמותה על-רקע SARS-CoV-2 או מהלך קליני חמור (תמותה או אשפוז ביחידת טיפול נמרץ).  עוד נאספו נתונים אודות הופעה חדשה של פרפור פרוזדורים, הפרעות קצב חדריות, שוק, אירוע מוחי ודום לב.

 החוקרים מדווחים כי 69 חולים (22.9%) עם קרדיומיופתיה היפרטרופית אושפזו ליחידה שאינה מחלקת טיפול נמרץ ו-21 חולים (7%) נדרשו לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ. 70 חולים הלכו לעולמם (5.6%): שמונה עקב כשל נשימתי (2.6%), ארבעה עקב אי-ספיקת לב (1.3%), שניים עקב מוות פתאומי (0.7%) ושלושה עקב סיבוכים אחרים על-רקע נגיף הקורונה (1.0%).

 משתנים שנקשרו עם סיכון מוגבר לתמותה כללו גיל (יחס סיכויים של 2.25 לכל עליה של 10 שנים בגיל, p=0.0229), מדד NYHA (יחס סיכויים של 4.01 לכל עליה של יחידה אחת, p=0.0011), נוכחות חסימה במוצא חדר שמאל (יחס סיכויים של 5.59, p=0.317) וליקוי בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל (יחס סיכויים של 7.72, p=0.0316). לאחר תקנון לגיל ומין ובהשוואת חולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית עם חולים מהקהילה שנבדקו בקורונה עלה כי אבחנה של קרדיומיופתיה היפרטרופית לוותה בסיכון מוגבר באופן גבולי לתמותה (יחס סיכון של 1.70, p=0.06).

 החוקרים מסכמים וכותבים כי חולים רבים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית נדרשים לאשפוז לאחר הדבקה בנגיף הקורונה. גיל ומאפיינים לבביים על-רקע קרדיומיופתיה היפרטרופית, כולל המצב התפקודי, חסימת מוצא חדר שמאל וליקוי סיסטולי, לוו בסיכון מוגבר לתמותה.


ESC Heart Failure, June 3, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה