גנטיקה

ההשפעה של סוכרת ואיזון גליקמי על תוצאות הטיפול בנשים עם סרטן שד מפושט (J Clin Endocrinol Metab)

 מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אבחנה של סוכרת אינה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה לאחר חמש שנים בקרב נשים עם סרטן שד גרורתי, אך סוכרת והיפרגליקמיה לוו בשיעורי הישרדות נמוכים יותר בקרב נשים ששרדו את המחלה הממארת לאחר פרק זמן ארוך.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ברור אם סוכרת ואיזון גליקמי משפיעים על תוצאות סרטן שד, בפרט בקרב נשים עם מחלה גרורתית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את ההשפעה של סוכרת והיפרגליקמיה על התקדמות ממאירות ותמותה של נשים עם סרטן שד גרורתי.

 המחקר כלל נשים עם אבחנה של סרטן שד גרורתי בין השנים 2010-2021 בשני מרכזים רפואיים. החוקרים בחנו את ההשפעות של סוכרת ואיזון גליקמי על ההישרדות הכוללת ועל מרווח הזמן עד לטיפול הבא.

 מדגם המחקר כלל 244 נשים עם סוכרת (גיל חציוני של 57.6 שנים) ו-244 נשים ללא סוכרת (תואמות בגיל, מין, מוצא אתני ותתי-סוגים של קולטנים). שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 54% בקרב אלו עם סוכרת, בהשוואה ל-56% בקבוצת הביקורת (P=0.65), כאשר ב-43% ו-44% מהנשים, בהתאמה, נדרש מעבר לקו הטיפול הבא לאחר שנה אחת (p=0.33).

 מניתוח לפי תתי-קבוצות תוך השוואת נשים עם איזון גליקמי טוב וגרוע עם פרופיל ספציפי של קולטנים לא תועדו הבדלים בשיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים, או בשיעורי התקדמות לקו הטיפול הבא לאחר שנה אחת.

 מניתוח הנתונים לאחר 8 שנים עלה כי שיעורי ההישרדות היו נמוכים יותר בקרב נשים עם סוכרת, בהשוואה לביקורות, וכי שיעורי ההישרדות הכוללים היו טובים יותר בקרב נשים עם איזון גליקמי טוב, בהשוואה לאלו עם איזון גליקמי ירוד.

 ממצאים אלו תומכים בגישה פרטנית לאיזון סוכרת ויעדים גליקמיים בנשים עם סרטן שד גרורתי.

 

J Clin Endocrinol Metab, June 29, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה