גנטיקה

הסיכון להישנות פרכוסים בילדים תלוי בגיל אבחנת אפילפסיה (Epilepsy & Behavior)

 במאמר שפורסם בכתב העת Epilepsy & Behavior מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בילדים עם אפילפסיה המפסיקים טיפול בנוגדי-פרכוס, הסיכון להישנות פרכוסים היה גבוה יותר באלו שהיו צעירים יותר בעת אבחנת אפילפסיה.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אפילפסיה הינה הפרעה מאוד הטרוגנית והמאפיינים הקליניים, הדמייתיים וחומרת המחלה והטיפול משתנים מחולה לחולה. בנוסף, חיזוי הסיכון להישנות פרכוסים לאחר הפסקת טיפול בנוגדי-פרכוס מהווה אתגר לא פשוט.

 החוקרים ביקשו לזהות גורמים המנבאים הישנות פרכוסים וחישבו את שיעור ההישנויות ובחנו את התוצאות בטווח הארוך בילדים עם אפילפסיה אשר הפסיקו את הטיפול בנוגדי-פרכוס.

 המחקר הרטרוספקטיבי כלל 269 ילדים ללא-פרכוס (58.4% בנים; גיל ממוצע באבחנת פרכוס ראשון של 5.5 שנים), במרכז שלישוני, אשר טופלו בין ינואר 2010 ועד יוני 2020. כל המשתתפים אובחנו עם אפילפסיה לפני גיל 18 שנים, הפסיקו את הטיפול בנוגדי-פרכוס והיו במעקב לאורך לפחות 18 חודשים לאחר הפסקת הטיפול התרופתי. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת גורמי סיכון להישנות פרכוסים.

 הילדים היו במעקב לאורך חציון של 46 חודשים לאחר הפסקת טיפול בנוגדי-פרכוס, כאשר ב-90 ילדים (33.5%) תועדה הישנות פרכוס (חציון מרווח זמן עד להישנות של 8 חודשים). מבין 90 ילדים אלו, הישנות פרכוס תועדה לאחר חודש אחד ב-16.7%, הישנות לאחר שישה חודשים תועדה הישנות ב-45.6%, לאחר שנה אחת שיעורי הישנות עמדו על 62.2%, לאחר שנתיים שיעורי ההישנות עמדו על 74.4% ולאחר חמש שנים תועדו שיעורי הישנות של 94.4%.

 החוקרים מצאו כי גיל בעת פרכוס ראשון, גיל בעת אבחנת אפילפסיה, ליקוי אינטלקטואלי, ממצאי EEG לאחר הפסקת טיפול בנוגדי-פרכוס, משך הזמן בו הופחת מינון הטיפול בנוגדי-פרכוס ומספר הפרכוסים תחת טיפול בנוגדי-פרכוס היו גורמים משמעותיים לחיזוי הישנות פרכוסים בניתוח חד-משתני.

 עם זאת, בניתוח רב-משתני, גיל בעת פרכוס ראשון, ליקוי אינטלקטואלי ומשך הזמן בו הופחת הטיפול בנוגדי-פרכוס לא נותרו עוד קשורים באופן מובהק סטטיסטית עם הסיכון להישנות פרכוס, אך שלושת הגורמים האחרים ניבאו הישנות פרכוס.

 יתרה מזאת, ב-93% מהילדים שחידשו טיפול מונותרפי שב האיזון ורק 6.7% מהילדים נדרשו לפחות לשתי תרופות נוגדות-פרכוס למניעת הישנות פרכוסים.

 החוקרים סבורים כי ממצאים אלו עשויים לסייע לרופאים לחזות את הסיכון להישנות פרכוסים לאחר הפסקת טיפול בנוגדי-פרכוס בילדים.

 

Epilepsy & Behavior 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שכיחות גבוהה של תסמיני דיכאון וחרדה שנה לאחר אשפוז ביחידת טיפול נמרץ בשל COVID-19 (מתוך BMC Psychiatry)

    שכיחות גבוהה של תסמיני דיכאון וחרדה שנה לאחר אשפוז ביחידת טיפול נמרץ בשל COVID-19 (מתוך BMC Psychiatry)

    במאמר שפורסם בכתב העת BMC Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה שכיחות גבוהה של תסמיני דיכאון וחרדה שנה לאחר אשפוז ביחידת טיפול נמרץ בשל COVID-19. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות השכיחות ארוכת הטווח של תסמיני דיכאון וחרדה בקרב חולים שאושפזו ביחידות טיפול נמרץ בשל COVID-19 במהלך הגל הראשון של […]

  • גורמי סיכון להפרעות נוירולוגיות במבוגרים עם מחלת מעי דלקתית (Inflamm Bowel Dis)

    גורמי סיכון להפרעות נוירולוגיות במבוגרים עם מחלת מעי דלקתית (Inflamm Bowel Dis)

    במאמר שפורסם בכתב העת Inflammatory Bowel Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מחלת מעי דלקתית מלווה בעליה מתונה בסיכון לאירוע מוחי, דמנציה מכל-סיבה ומחלת פרקינסון. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים בחנו את הסיכון להפרעות נוירולוגיות בחולים עם מחלת מעי דלקתית, עם הבדלים בתוצאות. מטרתם הייתה להשלימה סקירה שיטתית ומטה-אנליזה […]

  • טיפול ב- Vidofludimus עשוי להקל על עייפות בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך כנס ה-ACTRIMS)

    טיפול ב- Vidofludimus עשוי להקל על עייפות בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך כנס ה-ACTRIMS)

    מתן טיפול פומי ב- Vidofludimusלחולים עם טרשת נפוצה הביא להקלה בתחושת עייפות לאורך 14 ימים לעומת פלסבו, כאשר הממצאים מעידים עם השפעה חיובית ארוכת-טווח של הטיפול התרופתי באוכלוסיית חולים זו, כך מדווחים חוקרים במהלך כנס ה-ACTRIMS. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות יעדים אפשריים לעייפות בחולים עם טרשת נפוצה, מאחר והפתוגנזה של תסמין זה עדיין אינה […]

  • למעלה משליש מהילדים עם אלרגיה למזון נחשפו למעשי בריונות (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI)

    למעלה משליש מהילדים עם אלרגיה למזון נחשפו למעשי בריונות (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI)

    מעשי בריונות על-רקע אלרגיה למזון נפוצים מאוד בקרב ילדים בגילאי 5-17 שנים, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים משאלונים אלקטרוניים למילוי עצמי שנאספו ממדגם שכלל 295 ילדים בגילאי 5-17 שנים (גיל ממוצע של 9.5 שנים; 82.5% לבנים) עם אלרגיה […]

  • המלצות הקונצנסוס לטיפול ברפלוקס קיבתי ושטי בילודים (JAMA Pediatrics)

    המלצות הקונצנסוס לטיפול ברפלוקס קיבתי ושטי בילודים (JAMA Pediatrics)

    מאמר הסקירה  שפורסם לאחרונה ב- JAMA Pediatrics עסק במצב הרפואי השכיח, השפיר והפיזיולוגי, רפלוקס קיבתי-ושטי, ובמחלה הנלווית אליו לעיתים, מחלת הרפלוקס הקיבתי הושטי, השכיחה בילודים ולעיתים מובילה לפגיעה באיכות החיים של הילוד וההורים, ואף לבעיה בשגשוג. ד”ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • היסטוריה של זיהום הרפס בשפתיים מלווה בסיכון גבוה כפליים לדמנציה בקשישים (J Alzheimer’s Dis)

    היסטוריה של זיהום הרפס בשפתיים מלווה בסיכון גבוה כפליים לדמנציה בקשישים (J Alzheimer’s Dis)

    היסטוריה של זיהום בנגיף HSV (או Herpes Simplex Virus) מלווה בסיכון גבוה יותר מכפליים לדמנציה בקשישים, כך עולה מתוצאות מחקר אפידמיולוגי חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Alzheimer’s Disease. מדגם המחקר כלל 1,002 משתתפים ללא-דמנציה בגילאי 70 שנים ממחקר Prospective Investigation of Vasculature in Uppsala Seniors אשר השלימו הערכה בתחילת המחקר ובגילאי 75 ו-80 שנים […]

  • טיפול ב-Ozanimod מפחית משמעותית שיעורי התלקחות טרשת נפוצה (מתוך כנס ה-ACTRIMS)

    טיפול ב-Ozanimod מפחית משמעותית שיעורי התלקחות טרשת נפוצה (מתוך כנס ה-ACTRIMS)

    ממחקר הארכה בתווית-פתוחה, שתוצאותיו פורסמו במהלך כנס ACTRIMS, עולה כי טיפול ב- Ozanimod (זפוסיה) מהווה טיפול יעיל למניעת התקדמות מחלה בחולים עם טרשת נפוצה התקפית עם שיעורי התקדמות מוגבלות נמוכים לאחר חמש שנות טיפול. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מאר וטרשת נפוצה הינה מחלה מתקדמת ובלתי-הפיכה, ללא אפשרות ריפוי, חשוב להבין את התגובה ארוכת הטווח […]

  • tenecteplase יעיל לשבץ בחלון זמן מאוחר (ISC)

    tenecteplase יעיל לשבץ בחלון זמן מאוחר (ISC)

    מחקר חדש שהוצג בוועידת השבץ הבינלאומית (ISC) הראה כי פי שלושה יותר חולים שטופלו ב-tenecteplase תוך ורידי (TNK) שניתן 4.5 עד 24 שעות לאחר הופעת הסימפטומים הדגימו רפרפוזיה משמעותית ללא דימום תוך גולגולתי סימפטומטי (sICH)

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה