גנטיקה

להשמנה השפעה תלוית-מינון על התוצאות ביילוד (מתוך כנס The Pregnancy Meeting)

מדד מסת גוף גבוה יותר בתחילת ההיריון מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים אימהיים, כולל קדם-רעלת היריון וסיבוכים ביילוד, דוגמת תסמונת מצוקה נשימתית, עם עדויות לקשר תלוי-מינון בין העליה במשקל ובין הסיכון לסיבוכים, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס The Pregnancy Meeting מטעם ה-Society for Maternal-Fetal Medicine.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 58,497 הריונות עם עובר יחיד בבית חולים עירוני בין 2013 עד 2021. הם התמקדו בהריונות שהסתיימו לאחר 24-42 שבועות היריון ועם נתונים זמינים אודות מדד מסת הגוף בביקור הראשון במהלך ההיריון.

מהנתונים עולה כי מבין כלל הנשים, 21.1% סבלו מהשמנת-יתר בדרגה I, 9.3% סבלו מהשמנת-תר בדרגה II וב-6% מדד מסת הגוף עמד בטווח השמנת-יתר בדרגה III.

מניתוח הממצאים עולה כי השמנה לוותה בעליה תלוית-מינון בסיכון ללידה בניתוח קיסרי (27% מהלידות ללא השמנת-יתר לעומת 46% מהלידות של נשים עם השמנת-יתר בדרגה III).  קדם-רעלת היריון תועדה ב-8% מהאימהות ללא השמנת-יתר לעומת 19% מאלו עם השמנת-יתר בדרגה III.

בקרב יילודים לאימהות עם השמנת-יתר בדרגה III תועד סיכון גבוה יותר לתסמונת מצקה נשימתית, בהשוואה ליילודים לאימהות ללא השמנת-יתר (סיכון יחסי של 2.66).  מהנתונים עולה כי השמנה בדרגה II לוותה בסיכון יחסי של 1.77 והשמנת-יתר בדרגה I לוותה בסיכון יחסי של 1.30.

עוד מדווחים החוקרים כי השמנת-יתר לוותה בסיכון מוגבר לדימום תוך-חדרי בדרגה IIIIV עם סיכון גבוה יותר מפי ארבע בנוכחות השמנת-יתר בדרגה III (סיכון יחסי של 4.58), כמו גם סיכון גבוה כמעט פי ארבע לאלח-דם סיכון יחסי של 3.76).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ביילודים לאימהות עם השמנת-יתר חמורה יותר סיכון מוגבר לסיבוכים, כולל סיכון גבוה פי 2-4 לחמצת של היילוד, דימום תוך-חדרי בדרגה IIIIV, אלח-דם ותסמונת מצוקה נשימתית.

מתוך כנס The Pregnancy Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה