גריאטריה

תוצאות מבטיחות לטיפול חדש של נוברטיס לנייון מקולארי גילי עם פחות זריקות בהשוואה למתחרים (מתוך הודעת חברת התרופות Novartis)

תרופה בפיתוח חברת התרופות Novartis לטיפול בירידה בראיה בחולים מעל גיל 65 שנים אינה דורשת הזרקות כה תכופות כמו תרופה מתחרה של חברת Regeneron, Aflibercept (אייליה), כך עולה מתוצאות מחקר חדש. מחברת התרופות נמסר כי RTH258 תביא להפחתת מספר הזריקות לחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי, הגורם המוביל לעיוורון במבוגרים מעל גיל 65 שנים בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה ואסיה.

ממצאי המחקר הצביעו על יתרון הטיפול ב-RTH258 בהשוואה למתחריו. מחקרי השוואה ראש בראש מצאו כי RTH258, ששמה הגנרי הינו Brolucizumab, הייתה דומה ביעילותה ל-Aflibercept, כאשר רק מעט מעל מחצית מהמטופלים נדרשו למינונים כל 12 שבועות, במקום טיפול אחת לשמונה שבועות עם איילה.

הפחתת תדירות זריקות עשויה לתת ל-RTH258 את היתרון על-פני Ranibizumab (לוסנטיס), תרופה נוספת המשמשת לטיפול עיני וניתנת אחת לארבעה שבועות.

מחברת התרופות נמסר כי תוצאות המחקר עלו על הציפיות והם מתכננים להגיש את הבקשה לאישור בשנת 2018. הם קיוו למצוא כי 40% ומעלה מהחולים הגיבו באופן חיובי לזריקות אחת ל-12 שבועות ובפועל מצאו כי 52-57% מהחולים הגיבו לטיפול ועל-כן שמחו מאוד על התוצאות.

מתוך הודעת חברת התרופות Novartis

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה