גריאטריה

התועלת של טיפול מוקדם בקולכיצין בחולים לאחר אוטם לבבי (מתוך כנס ה-ESC)

מנתוני מחקר COLCOT שהוצגו במהלך הכנס שנתי מטעם ה-European Society of Cardiology עולה כי ככל שמתחילים בטיפול בקולכיצין מוקדם יותר לאחר אוטם לבבי, כך התועלת של הטיפול גדולה יותר.

המחקר המקורי נערך בחולים זמן קצר לאחר אוטם לבבי, בשל הדלקת הנרחבת הקיימת בתקופה זו, וכלל מתן קולכיצין במינון 0.5 מ”ג ביום לטיפול הסטנדרטי בתוך 30 ימים לאחר אוטם לבבי. כפי שדווח בעבר, הטיפול הפחית משמעותית את הסיכון לתוצא העיקרי משלב של תמותה קרדיווסקולארית, החייאה עקב דום לב, אוטם לבבי, אירוע מוחי, או אשפוז דחוף בשל אנגינה עם צורך ברה-וסקולריזציה.

בתת המחקר הנוכחי של מחקר COLCOT נכללו 4,661 מבין 4,745 החולים שנכללו במחקר המקורי והחוקרים בחנו את התחלת הטיפול בקולכיצין לפי שלוש קטגוריות: בתוך 3 ימים (1,193 חולים), לאחר 4-7 ימים (720 חולים) ולאחר 8-30 ימים (2,748 חולים). חולים שקיבלו את הטיפול בתוך שלושה ימים היו מעט צעירים יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של מעשנים ומרווח זמן קצר יותר מהאוטם הלבבי עד להקצאה האקראית.

מניתוח הנתונים הנוכחי עולה כי חלה ירידה של 48% בסיכון בקרב חולים שקיבלו טיפול בקולכיצין בתוך 3 ימים מאוטם לבבי (4.3% לעומת 8.3%; יחס סיכון מתוקן של 0.52, p=0.007).

הסיכון לתוצא יעילות משני תמותה קרדיווסקולארית, החייאה עקב דום לב, אוטם לבבי, או אירוע מוחי היה קטן ב-45% לאורך מעקב ממוצע של 22.7 חודשים (3.3% לעומת 6.1%; יחס סיכון מתוקן של 0.55, p=0.031).

החוקרים טוענים כי ממצאי המחקר תומכים בהתחלה מוקדמת, עוד באשפוז, של טיפול בקולכיצין בחולים לאחר אוטם לבבי.

מומחים בתחום סבורים כי ממצאי תת המחקר הנוכחי חשובים מאוד וכי כעת ישנן עדויות התומכות בטיפול בקולכיצין ממספר מחקרים, כולל COLCOT, LoDoCo ו-LoDoCo2.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה