גריאטריה

טיפול ב- Pegcetacoplan בטוח ויעיל לאורך שנתיים במקרים של אטרופיה גאוגרפית משנית לניוון מקולארי גילי (מתוך כנס Academy ’23)

מנתונים חדשים שהוצגו בכנס Academy ’23 עולה כי טיפול ב- Pegcetacoplanהאט גדילת נגעים ונסבל היטב כאשר ניתן אחת לחודש או חודשיים בחולים עם אטרופיה גיאוגרפית לניוון מקולארי גילי.

החוקרים השלימו ניתוח נתונים ממחקרי OAKS ו-DERBY בשלב 3, אשר כללו חולים בגילאי 60 שנים ומעלה עם אטרופיה גיאוגרפית שחולקו באקראי לקבלת זריקות Pegcetacoplan לתוך הזגוגית כל חודש, Pegcetacoplan כל חודשיים, טיפול דמה כל חודש, או טיפול דמה כל חודשיים.

התוצא העיקרי היה השינוי מתחילת המחקר בשטח אטרופיה גיאוגרפית באמצעות בדיקת אוטו-פלורסנציה של הפונדוס לאחר 24 חודשים.

מהנתונים עולה כי טיפול חודשי ב- Pegcetacoplan לווה בירידה של 21% בגדילת אטרופיה גאוגרפית, כאשר טיפול ב- Pegcetacoplan אחת לחודשיים לווה בירידה של 17% בגדילה, בהשוואה לקבוצות טיפולי דמה (p<0.0001).

החוקרים מדווחים כי הטיפול ב- Pegcetacoplan נסבל היטב ותופעות הלוואי על-רקע הטיפול היו בדרגה קלה או בינונית.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים בקבוצות טיפול דמה התקדמות המחלה נמשכה באופן ליניארי. עם זאת, עקומות התקדמות המחלה המשיכו לרדת עם הזמן באלו שקיבלו טיפול פעיל, כאשר במרווחים של כל שישה חודשים תועדה השפעה גדולה יותר של הטיפול התרופתי.

המשתתפים שהשלימו את מחקרי OAKS ו-DERBY הוזמנו לקחת חלק במחקר הארכה GALE, כאשר אלו שקיבלו טיפול פעיל המשיכו בטיפול שניתן במהלך המחקר ואלו בקבוצות טיפול דמה חצו לקבלת טיפול תרופתי פעיל.

לאחר ששת החודשים הראשונים של מחקר הארכה GALE, לאחר 30 חודשים, תועדה ירידה של 24% בגדילה של גודל נגעי אטרופיה גאוגרפית בקבוצת הטיפול אחת לחודש וירידה של 21% בקבוצת הטיפול אחת לחודשיים. יתרה מזאת, ירידה זו המשיכה לגדול עם המשך הטיפול התרופתי.

מתוך כנס Academy ‘23

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה