גריאטריה

עדויות חדשות תומכות ביעילות ארוכת-טווח של ניתוח טרבקולקטומיה בגלאוקומה מתקדמת (מתוך כנס מטעם ה-American Glaucoma Society)

בחולים עם אבחנה של גלאוקומה מתקדמת ניתן להציע אפשרות ניתוח טרבקולקטומיה כהתערבות ראשונה, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר Treatment of Advanced Glaucoma Study שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American Glaucoma Society.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים הפונים בשל גלאוקומה מתקדמת הם אלו המצויים בסיכון לעיוורון במהלך חייהם ויש אי-ודאות מסוימת באשר לגישת הטיפול הטובה ביותר במקרים אלו.

מדגם המחקר הנוכחי כלל 453 חולים עם אבחנה לאחרונה של גלאוקומה מתקדמת, אשר חולקו באקראי לניתוח טרבקולקטומיה ראשוני, בשילוב עם Mitomycin C או לטיפול תרופתי ראשוני עם טיפות עיניים כנגד גלאוקומה.

לאורך חמש שנים לא תועדו הבדלים במדדי איכות החיים של החולים בשתי הקבוצות.

עם זאת, באשר לתוצאות הקליניות, החוקרים מדווחים על איזון כמעט מיידי של לחץ תוך-עיני אשר נשמר לאורך חמש שנים לטובת קבוצת ההתערבות הניתוחית, בהשוואה לטיפול תרופתי. בנוסף, תועד הבדל משמעותי קלינית בהתקדמות שדות ראיה לטובת חולים בזרוע טרבקולקטומיה החל מ-2.5 שנים לאחר ההתערבות, כאשר ההבדל בין הקבוצות גדל לאורך חמש שנים.

החוקרים מדווחים כי לא תועדו הבדלים של ממש באירועים חריגים בין שתי הקבוצות, כאשר שתי ההתערבויות היו בטוחות.

על-בסיס ממצאים אלו החוקרים מציעים או ממליצים להציע ניתוח טרבקולקטומיה בשילוב עם Mitomycin C כהתערבות ראשונית בחולים עם גלאוקומה מתקדמת.

מתוך כנס מטעם ה-American Glaucoma Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה