גינקולוגיה

מה בין צריכת משקאות קלים ממותקי-סוכר ובין הסיכון לסרטן שד ותמותה? (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention עולה כי צריכת משקאות קלים ממותקי-סוכר מלווה בסיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה ותמותה עקב סרטן שד בקרב נשים עם ממאירות של השד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יש עוד ועוד עדויות לפיהן קיים קשר בין משקאות ממותקי-סוכר ובין סיכון מוגבר לתמותה באוכלוסיות שונות. עם זאת, ההשפעה של משקאות ממותקי-סוכר על התמותה בנשים עם סרטן שד אינה-ידועה.

החוקרים השלימו מחקר להערכת הקשר בין משקאות קלים ממותקי-סוכר ובין תמותה מכל-סיבה ותמותה עקב סרטן שד בנשים עם אבחנה של סרטן שד ממחקר Western New York Exposures and Breast Cancer Study. נשים עם סרטן שד היו במעקב לאורך חציון של 18.7 שנים, כאשר שאלוני תזונה שימשו להערכת צריכת משקאות ממותקי-סוכר.

מבין 927 נשים עם סרטן שד, 384 נשים (54.7%) הלכו לעולמן במהלך תקופת המעקב. בהשוואה לאלו שלא שתו כלל או שתו לעיתים נדירות משקאות קלים ממותקי-סוכר, באלו שצרכו משקאות אלו לפחות חמש פעמים בשבוע תועד סיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 1.62, רווח בר-סמך 95% של 1.16-2.26) ולתמותה עקב סרטן שד (יחס סיכון של 1.85, רווח בר-סמך 95% של 1.16-2.94).

באופן דומה, הסיכון לתמותה היה מוגבר עם צריכת משקאות ממותקי סוכר בקרב נשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן, אך לא באלו עם גידולים שליליים לקולטנים לאסטרוגן ובקרב נשים עם מדד מסת גוף מעל לחציון, אך לא באלו עם מדד מסת גוף מתחת לחציון. כמו כן, הסיכון לתמותה מכל-סיבה בלבד היה גבוה יותר בנשים לפני מנופאוזה, אך לא בנשים לאחר-מנופאוזה.

החוקרים כותבים כי ממצאי תומכים בהנחיות הנוכחיות להפחתת צריכת משקאות קלים ממותקי-סוכר, כולל בנשים עם אבחנה של סרטן שד.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev. 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה