קונצנזוס מומחים לגבי בחילות והקאות בהריון (CNGOF)

הקונצנזוס הצרפתי הראשון בנושא הקאות ובחילות בהריון פורסם מטעם המכללה הלאומית הצרפתית למיילדות וגינקולוגיות, עם הצטברות העדויות בנושא בשנים האחרונות

ההבנה והניהול של בחילות, הקאות ו-hyperemesis gravidarum מתקדמים. “שיפור הטיפול ב-hyperemesis gravidarum מתחיל בזיהוי הסימפטומים והסבל של הנשים”, מסביר פרופ’ פיליפ דרואל, מתאם הקונצנזוס הצרפתי הראשון בנושא מטעם המכללה הלאומית הצרפתית למיילדות וגינקולוגיות.

קונצנזוס של מומחים זה ותוצאות מחקרים עדכניים שופכים בשנים האחרונות אור על אופן הניהול של בחילות, הקאות ו-hyperemesis gravidarum, פתולוגיות שכיחות בשליש הראשון של ההריון ולעיתים מאוחר יותר.

לעתים קרובות שוכחים שבין 50%-90% מהנשים חוות בחילות והקאות בתחילת ההיריון, 35% מדווחות כי התסמינים מגבילים אותן מאוד ומשפיעים על כל ההיבטים של חיי היומיום שלהן. בנוסף, עבור 0.3%-3.6% מהנשים ההרות, התקפי ההקאות הבלתי נשלטים הללו הופכים לגורם העיקרי לאשפוז בשליש הראשון.

בחילות והקאות קשות עד כדי כך שהן עלולות לגרום לירידה במשקל או התייבשות ולפעמים גם וגם. מעבר ללחץ, חרדה או הפרעות דיכאון ומחשבות אובדניות, hyperemesis gravidarum יכול להיות קשור למצוקה שמובילה חלק מהנשים לשקול הפלה או לוותר על הריונות עתידיים. “צריך לטפל בבחילות והקאות בהריון ובשלב החמור שלו, hyperemesis gravidarum. למרות שאנו מתמודדים עם אתגרים משמעותיים בטיפול בנשים אלו, האתגר מתחיל כבר באבחון”, מסביר פרופ’ דרואל.

על פי הקונצנזוס, hyperemesis gravidarum נבדל מבחילות והקאות בהריון על ידי קריטריונים ספציפיים, דהיינו ירידה במשקל של לפחות 5%, סימני התייבשות, או ציון הריון ייחודי של הקאה ובחילה (PUQE) > 7. סימנים קליניים של התייבשות כוללים תחושת צמא חזקה, נוכחות של קפלי עור מתמשכים, תת לחץ דם אורתוסטטי ודקוביטוס עם רפלקס טכיקרדיה מפצה.

לפי הקונצנזוס, במקרים קיצוניים, אשפוז מומלץ אם מתקיים לפחות אחד מהקריטריונים הבאים: ירידה במשקל של לפחות 10%, סימנים קליניים של התייבשות, ציון PUQE > 13, היפוקלמיה מתחת ל-3.0 mmol/L, hyponatremia מתחת ל-120 mmol/L, עלייה של קריאטינין העולה על 100 mmol/L, או עמידות לטיפול.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה