כירורגיה של היד

עדויות ארוכות טווח תומכות בבטיחות Ixekizumab בחולים עם מחלות ריאומטיות (Arthritis Research & Therapy)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Arthritis Research & Therapy עולות עדויות התומכות בטיפול ארוך-טווח ב- Ixekizumab(טאלץ)  בחולים עם פסוריאזיס, דלקת מפרקים פסוריאטית ודלקת חוליות מקשחת, ללא סוגיות בטיחות חדשות עם חשיפה ממושכת לטיפול התרופתי.

במסגרת המחקר נאספו נתוני מטופלים מ-25 מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת בטיחות ויעילות לפחות מנה אחת של Ixekizumab במבוגרים עם פסוריאזיס (6,892 חולים), דלקת מפרקים פסוריאטית (1,401 חולים) וספונדילוארתריטיס אקסיאלי (932 חולים). הגיל הממוצע של המשתתפים במחקר נע סביב 43-49 שנים ולפחות 49% מהם היו גברים.

משך החשיפה החציוני לטיפול ב- Ixekizumab עמד על 1.3 שנים בחולי פסוריאזיס, 1.4 שנים באלו עם דלקת מפרקים פסוריאטית ו-2.7 שנים בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי, עם נתונים זמינים עד שש שנים בחולי פסוריאזיס ועד שלוש שנים באלו עם דלקת מפרקים פסוריאטית וספונדילוארתריטיס אקסיאלי.

התוצאים העיקריים כללו את שיעורי ההיארעות המתוקנים לחשיפה לכל 100 שנות-מטופל ובמרווחים של שנה עוקבת להערכת אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי, אירועים חריגים חמורים ותופעות לוואי נבחרות.

שיעורי ההיארעות לכל 100 שנות-מטופל עם של כל אירוע חריג על-רקע הטיפול עמדו על 32.5 מקרים בחולי פסוריאזיס, 50.3 מקרים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ו-38.0 מקרים בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי; אלו לא עלו עם חשיפה ממושכת יותר.

שיעורי ההיארעות של אירועים חריגים חמורים בחולים עם פסוריאזיס, דלקת מפרקים פסוריאטית וספונדילוארתריטיס אקסיאלי עמדו על 5.4, 6.0 ו-4.8 מקרים ל-100 שנות-מטופל, בהתאמה.

מהנתונים מכלל המחקרים עולה כי תועדו 45 מקרי תמותה, כולל 36 מקרי תמותה של חולים עם פסוריאזיס, שישה מקרי תמותה של חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ושלושה מקרי תמותה בקרב אלו עם אבחנה של ספונדילוארתריטיס אקסיאלי.

זיהומים זוהו כאירוע החריג הנפוץ ביותר על-רקע הטיפול התרופתי בכלל קבוצות החולים ודווחו ב-62.5% מאלו עם פסוריאזיס, 52.4% מהחולים עם אבחנה של דלקת מפרקים פסוריאטית ו-57.9% מהחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי; שיעורי ההיארעות של כלל הזיהומים לא עלו עם הזמן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממאי המחקר תומכים בבטיחות טיפול ארוך-טווח ב- Ixekizumab בחולים עם פסוריאזיס, דלקת מפרקים פסוריאטית וספונדילוארתריטיס אקסיאלי.

Arthritis Research & Therapy, Feb 12, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה