ביטוח רפואי

ניסיונות אובדניים נפוצים יותר באנשי צבא עם ניסיון קרבי (Journal of Clinical Psychiatry)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב אנשי צבא אשר לקחו חלק בקרב תועד סיכון מוגבר לניסיון אובדני. עם זאת, הפרעות פסיכיאטריות, דוגמת הפרעת דחק בתר-חבלתית (Posttraumatic Stress Disorder) ו/או דיכאון, עמדו בבסיס הקשר הנ”ל.

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, אין מחקרים גדולים קודמים להערכת הסיכון לאובדנות באופן ספציפי באנשי צבא עם ניסיון בקרב. הם ביקשו לבחון את הנושא ולצורך כך בחנו את הנתונים אודות 12,218 אנשי צבא מדנמרק, אשר שבו מהצבה במשימות בינלאומיות בין השנים 1998 עד 2016 והשלימו שאלון לאחר ההצבה. המשתתפים דיווחו על החשיפה שלהם לאירועים מסוכנים.

עוד אספו החוקרים נתונים אודות ניסיונות אובדניים ממאגרים ארציים והשלימו ניתוח סטטיסטי במטרה לבחון אם אנשי צבא שדיווחו על חשיפה רבה לשדה הקרב היו בסיכון מוגבר לניסיונות אובדניים, בהשוואה לאלו עם חשיפה מוגבלת יותר לקרב.

מהנתונים עולה כי לאחר החזרה הביתה תוארו 83 ניסיונות אובדניים והניתוח הסטטיסטי הצביע על קשר בין חשיפה רבה יותר לשדה הקרב ובין עליה בסיכון לניסיון אובדני (יחס סיכון של 1.08, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.16). עם זאת, מניתוח הנתונים עלה כי דיכאון ו/או PTSD תיווכו באופן מלא את הקשר הנ”ל בין חשיפה לקרב ובין ניסיון אובדני.

החוקרים מדווחים כי ממצאי המחקר מרחיבים את הידוע ממחקר קודם מאחר והתמקדו באופן ספציפי באנשי צבא עם חשיפה לשדה הקרב והניסיון האובדני לאחר חזרתם הביתה. מרבית המחקרים עד כה התבססו על מידע שנאסף באופן עצמי מהמשתתפים, על כל המגבלות האפשריות עקב כך. השימוש במאגר נתונים מגביל הטיות ומגבלות אלו ומספק הזדמנות להשלים הערכה מלאה יותר של הסיכון לאובדנות באוכלוסיה זו.

Journal of Clinical Psychiatry 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה