ביטוח רפואי

בדיקות סקר אוניברסאליות מסייעות בזיהוי דיכאון בקרב תלמידי תיכון (JAMA Network Open)

בדיקות סקר אוניברסאליות בבתי ספר עשויות לסייע בזיהוי דיכאון בקרב תלמידי דיכאון, כך עולה מנתונים מבית ספר תיכון בפנסילבניה, כאשר מתוצאות המחקר שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי בקרב התלמידים שלקחו חלק במחקר תועד סיכוי גבוה כפליים להתחלת טיפול.

המחקר כלל 14 בתי ספר תיכון ציבוריים בפנסילבניה, כאשר החוקרים התמקדו בקבוצות של תלמידים בכיתה ט’ ויא’ או קבוצות בכיתה י’ ויב’ להשלמת בדיקות סקר אוניברסאליות, אשר ביתר הכיתות הושלמו בדיקות סקר ממוקדות.

במידה והתלמידים הציגו התנהגות מתאימה להפרעת דיכאון מג’ורית, הם הופנו לתכנית Student Assistance Program, צוות של בית הספר ונציגי איגודי בריאות הנפש. מבין 12,909 תלמידים שנכללו בניתוח הנתונים, 1,226 ענו על הקריטריונים של תסמיני הפרעת דיכאון מג’ורית.

החוקרים מצאו כי בקרב תלמידים בקבוצת בדיקות סקר אוניברסאליות תועד סיכוי גבוה פי 5.9 (רווח בר-סמך 95% של 5.1-6.9) לאבחנה של תסמיני דיכאון מג’ורי, סיכוי גבוה פי 3.3 (רווח בר-סמך 95% של 2.5-4.4) לזיהוי ואישור תסמיני הפרעת דיכאון מג’ורית וצורך במעקב וסיכוי גבוה פי 2.3 (רווח בר-סמך 95% של 1.4-3.1) להתחלת טיפול מומלץ או הפניה לשירותי טיפול בדיכאון מג’ורי, בהשוואה לתלמידים שעברו בדיקות סקר ממוקדות.

ממצאי המחקר התפרסמו בתקופה בה יותר ויותר מתבגרים מדווחים על תסמיני דיכאון. בין השנים 2008 עד 2018, המספרים עלו בלמעלה מ-70%, מ-8.3% ל-14.4% ובמהלך מגפת הקורונה גבר החשש מפני עליה בתסמיני דיכאון בתלמידים. מהנתונים עולה כי בדיקות סקר אוניברסאליות לזיהוי דיכאון מג’ורי בבתי ספר הובילו לעליה בזיהוי תסמיני דיכאון והתחלות טיפול בקרב מתבגרים.

JAMA Network Open 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה