ביטוח רפואי

חיסונים כנגד קורונה אינם מעלים את הסיכון לאובדן שמיעה פתאומי (JAMA Otolaryngol Head Neck Surg)

דיווחים אנקדוטאליים קשרו בין חיסונים כנגד נגיף קורונה ובין אובדן שמיעה פתאומי בחלק מהמטופלים. עם זאת, מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Otolaryngology – Head and Neck Surgery עולה כי אין הוכחות לקשר בין אובדן שמיעה ובין שלושת החיסונים המאושרים לשימוש.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר האפשרי בין חיסונים כנגד נגיף הקורונה ובין אובדן שמיעה פתאומי. הם השלימו מחקר חתך וסדרת מקרים שכללה 555 דיווחים אודות מקרים אפשריים של אובדן שמיעה פתאומי במערכת Vaccine Adverse Events Reporting System של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן לאורך שבעת החודשים הראשונים מהפצת החיסונים. בנוסף, נאספו נתונים מסדרת מקרים רטרוספקטיבית של 21 חולים שפיתחו אובדן שמיעה פתאומי לאחר חיסון כנגד קורונה. המחקר כלל את כל המבוגרים עם אובדן שמיעה פתאומי בתוך שלושה שבועות מחיסון כנגד קורונה ומבוגרים שפנו לשני בתי חולים שלישוניים ולמרפאה אחת בקהילה ואובחנו עם אובדן שמיעה פתאומי בתוך 3 שבועות מקבלת החיסון.

החוקרים בחנו את הקשר בין קבלת אחד משלושה חיסונים מאושרים (פייזר, מודרנה או ג’ונסון וג’ונסון) ובין היארעות אובדן שמיעה פתאומי.

המחקר כלל 555 דיווחים שענו על האבחנה האפשרית של אובדן שמיעה פתאומי לאורך תקופת המחקר, עם שיעורי היארעות שנתיים של 0.6-28.0 מקרים ל-100,000 מטופלים בשנה. שיעורי ההיארעות היו דומים עם שלושת החיסונים (0.16 מקרים ל-100,000 מנות של פייזר או מודרנה ו-0.22 מקרים ל-100,000 מנות חיסון של חברת ג’ונסון וג’ונסון).

סדרת המקרים כלל 21 חולים (גיל ממוצע של 61 שנים, 61.9% נשים) עם אובדן שמיעה פתאומי, אשר הופיע בממוצע לאחר שישה ימים מקבלת החיסון. המאפיינים הקליניים והדמוגרפיים של החולים היו הטרוגניים. מחלה אוטואימונית קודמת תועדה ב-6 חולים (28.6%). מבין 14 החולים עם בדיקת שמיעה לאחר טיפול, בשמונה (57.1%) הייתה עדות לשיפור לאחר קבלת הטיפול. חולה אחד פיתח אובדן שמיעה פתאומי 14 ימים לאחר קבלת כל אחת ממנות החיסון של חברת פייזר.

ממצאי המחקר אינם תומכים בקשר בין חיסון כנגד נגיף הקורונה ובין סיכון מוגבר לאובדן שמיעה, בהשוואה להיארעות הצפויה באוכלוסייה הכללית.

JAMA Otolaryngol Head Neck Surg. Published online February 24, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה