ביטוח רפואי

משלב Sofosbuvir/Velpatasvir עם Ribavirin משפר תפקוד כלייתי וכבדי בחולים עם זיהום כרוני בנגיף HCV (מתוך כנס The Liver Meeting)

משלב Sofosbuvir/Velpatasvir (אפקלוזה) עם Ribavirin נמצא יעיל בקרב חולים עם זיהום כרוני ועמיד בנגיף HCV (או Hepatitis C Virus) עם שחמת כבד ומחלת כליות כרונית, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-The Liver Meeting.

החוקרים מסין בחנו את הבטיחות והיעילות של 12 שבועות טיפול במשלב Sofosbuvir/Velpatasvir עם Ribavirin ב-65 חולים (גיל ממוצע של 52.3 שנים; 77% גברים) עם זיהום כרוני ועמיד בנגיף HCV, שחמת כבד ומחלת כליות כרונית. המינון של Ribavirin בכל חולה נקבע על-בסיס המשקל והתפקוד הכלייתי.

התוצא העיקרי היה השינוי בתפקוד הכלייתי במהלך המחקר, כאשר תוצאים אחרים כללו את שיעורי תגובה נגיפית ממושכת לאחר 12 שבועות מהתחלת טיפול, תפקוד כלייתי ותופעות לוואי.

מהתוצאות עולה כי ב-49 חולים (75.4%) תועדה מחלת כליות כרונית בשלב 2 בתחילת המחקר, כאשר ב-12 חולים (18.5%) תועדה מחלה בשלב 3, בשני חולים (3%) תועדה מחלה בשלב 4 ובשני חולים (3.1%) תועדה מחלת כליות כרונית בשלב 5. עוד מדווח כי 27 חולים (41.5%) אובחנו עם שחמת כבד מפוצה ו-38 חולים (58.5%) עם שחמת כבד לא-מפוצה.

לאחר הטיפול, 63 חולים (96.9%) השיגו תגובה נגיפית ממושכת לאחר 12 שבועות וב-14 חולים (21.5%) תועד שיפור למחלת כליות כרונית בשלב 1. החוקרים מדווחים עוד על ירידה משמעותית ברמות ALT ו-AST.

במהלך הטיפול, 25 חולים (38.5%) דיווחו על אירועים חריגים, כולל המוליזה, גרד, פריחה, סחרחורות ועייפות. לא תועדו אירועים חריגים חמורים.

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול בזיהום כרוני בנגיף HCV, שחמת כבד ומחלת כליות כרונית במשלב הכולל Sofosbuvir/Velpatasvir עם Ribavirin מהווה גישה יעילה ונסבלת היטב.

מתוך כנס The Liver Meeting

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה