ביטוח רפואי

היעילות והבטיחות של Fosphenytoin להקלה על כאב משנית להרפס זוסטר (J Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול תוך-ורידי ב- Fosphenytoin מהווה גישה יעילה ומבטיחה להקלה על כאב משנית לזיהום חד בהרפס זוסטר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כאב משנית לזיהום חד בהרפס זוסטר מתפתח במרבית החולים עם המחלה הזיהומית. משככי כאבים שאינם אופיואידים משמים לרוב להקלה על כאב במקרים אלו, אך לעיתים קרובות תכשירים אלו אינם יעילים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היעילות של טיפול תוך-ורידי ב- Fosphenytoin, פרו-תרופה של Phenytoin, בחולים עם כאב משנית להרפס זוסטר חד, במטרה לקבוע את היעילות והבטיחות של התרופה.

המחקר בשלב II היה מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, אקראי, שכלל מטופלים מ-13 מרכזים רפואיים ביפן ונועד לבחון טיפול תוך-ורידי ב- Fosphenytoin בחולים מאושפזים עם כאב משנית לזיהום חד בהרפס זוסטר, בהם משככי כאבים לא-אופיואידים לא הובילו להקלה מספקת בכאב.

החולים חולקו באקראי ביחס 1:1:1 לקבלת מנה תוך-ורידית יחידה של Fosphenytoin במינון 18 מ”ג/ק”ג (מינון גבוה), מנה תוך-ורידית יחידה של Fosphenytoin במינון 12 מ”ג/ק”ג (מינון נמוך), או פלסבו. התוצא העיקרי היה השינוי הממוצע בכל שעה במדד NRS (או Numerical Rating Scale) מתחילת המחקר עד לאחר 120 דקות ממתן הטיפול.

מדגם המחקר כלל 17 חולים שחולקו באקראי לטיפול ב- Fosphenytoin במינון נמוך (6 חולים; גיל חציוני של 62.5 שנים), Fosphenytoin במינון גבוה (5 חולים; גיל חציוני של 69.0 שנים), או פלסבו (5 חולים; גיל חציוני של 52.0 שנים). חולה אחד הוצא מהמחקר .

החוקרים מדווחים כי המחקר הופסק לאור השפעות מגפת הקורונה. מהנתונים עולה כי מדד עקומת מדד NRS הייתה נמוכה יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב- Fosphenytoin במינון גבוה ובמינון נמוך, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (p<0.001 ו-p=0.016, בהתאמה).

התגובה לטיפול תוך-ורידי ב- Fosphenytoin (ירידה של 2 נקודות ומעלה במדד NRS מתחילת המחקר ועד לאחר 120 דקות ממתן הטיפול) תוארה עם ריכוז פניטואין כולל של 10-15 מק”ג/מ”ל.

אירועים חריגים על-רקע הטיפול לא העלו חשש בנוגע לבטיחות הטיפול והטיפול התוך-ורידי ב- Fosphenytoin נסבל היטב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות Fosphenytoin תוך-ורידי להקלה על כאב משנית לזיהום חד בהרפס זוסטר.

J Dermatol, Dec 27, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה