ביטוח רפואי

כלים מבוססי טלפון חכם מסייעים בטיפול בחולים עם גלאוקומה (מתוך כנס מטעם ה-American Glaucoma Society)

glaucoma גלאוקומה

מכשירי טלפון חכמים מהווים כלי נפוץ ושימושי מאוד העשוי לסייע לרופאים לטפל טוב יותר בחולים ולסייע לחולים לטייב את הטיפול בעצמם, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American Glaucoma Society.

מבין האפליקציות הנפוצות ביותר בשימוש, אפליקציית Doximity Dialer מאפשר לרשום מספר טלפון במרפאה ממכשיר פרטי של רופא מטפל. באופן זה, ניתן להשלים שיחת טלפון ווידאו עם ייעוץ אישי ממשרד המרפאה.

אפליקציות מוכרות אחרות הן GoodRx Pro, המספקת מידע אודות עלויות טיפול תרופתי והנחות המוצעות בבתי מרקחת שונים, ו-Epocrates, המספק לרופאים מידע אודות תרופות ואינטראקציות בין תרופתיות.

מעבר לאפליקציות, טכנולוגיות המבוססות על מכשירים חכמים כוללות מדידת לחץ תוך-עיני אשר נבחנה עם מכשירי אייפון 6 ב-162 עיניים של 81 חולי גלאוקומה מסוגים שונים וכן בחולים עם חשד לגלאוקומה. הממצאים הצביעו על קורלציה משמעותית עם מדידות לפי Goldman ובין הערכת לחץ תוך-עיני באמצעות מכשיר חכם.

המומחים מסבירים כי ממצאים אלו מעידים על החשיבות של ההתקדמות הטכנולוגית, העשויה לסייע במקומות בהם המשאבים מוגבלים או במקרים בהם אין מימון מספק.

עוד ניתן להשלים גוניוסקופיה ובדיקת שדות ראיה, כאשר בימים אלו נבחנות טכנולוגיות המבוססות על מכשירים חכמים. אחת הטכנולוגיות הללו היא GearVision Head-Mounted Perimeter, אשר הדגימה תוצאות דומות ל-Humphrey Field Analyzer ונמצאה עדיפה בעיניי החולים.

בחולים עם ראיה ירודה, אפליקציית Aira מאפשרת לאדם גישה למכשיר הטלפון של מטופל, לספק הנחיות כיצד להגיע למקומות ולהיעזר במצלמה בכדי לתאר את הסביבה. אפליקציית Voice Dream מספקת אפשרות טקסט לדיבור ו-Supersense מתבססת על המצלמה לביצוע משימות דוגמת תיעוד קריאה, תיאור הסביבה וזיהוי אובייקטים. אפליקציית WayAround הינה אפליקציה חינמית שנועדה לסייע למטופלים עיוורים או עם ראיה ירודה, אך גם מספקת תיוגי קול עתירי מידע אותם ניתן למקם סביב בית המטופל וכך ניתן למשל לתייג את המקרר ומכשיר הטלפון יכול לקרוא את התיוג ולתאר לאדם את האובייקט הנמצא מולו.

מתוך כנס מטעם ה-American Glaucoma Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה