ביטוח רפואי

האם בינה מלאכותית עשויה לסייע באבחנה של זיהומי אוזניים? (JAMA Pediatrics)

חוקרים פיתח כלי חדש המבוסס על בינה מלאכותית לזיהוי מקרים של דלקת אוזן תיכונה על-פי סרטוני בדיקה אוטוסקופית. במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics הם מדווחים כי כלי זה עשוי לשפר את האבחנה של זיהומי אוזניים במרפאות ראשוניות.

במסגרת המאמצים לפתח את הכלי החדש, החוקרים התבססו על סרטוני בדיקות אוטוסקופיות של עור התוף כפי שתועדו במכשירים חכמים המחוברים למכשירי הבדיקה. בניתוח הנתונים הם התמקדו ב-1,151 סרטוני בדיקות של 635 ילדים, רובם מתחת לגיל 3 שנים, אשר פנו למרפאות אמבולטוריות בפנסילבניה בין 2018 עד 2023. הכלי החדש אומן להבחין בין חולים עם דלקת באוזן תיכונה ובין אלו ללא דלקת מסוג זה.

מבין 1,561 הסרטונים המקוריים, 410 הוצאו מהמחקר בשל עדות לצרומן חוסם. ביתר הסרטונים, המומחים זיהו עדות לדלקת אוזן תיכונה ב-305 סרטונים (26.5%), כאשר ב-846 סרטונים (73.5%) לא הייתה עדות לדלקת.

הכלי החדש הדגים רגישות של 93.8% וסגוליות של 93.5%, כאשר בליטה של עור התוף הייתה המאפיין החשוב ביותר של דלקת אוזן תיכונה ותועדה בכלל המקרים המאובחנים.

המשוב מ-60 הורים היה ברובו חיובי, כאשר 80% ביקשו להשתמש בכלי בביקורים עתידיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי על-בסיס הדיוק האבחנתי של רופאים במחקרים אחרים, האלגוריתם הציג שיעורי דיוק גבוה יותר מזה של רופאי ילדים ורופאי משפחה ועשוי לשמש במקרים אלו ככלי עזר בהחלטות לגבי טיפול. אבחנה מדויקת יותר של דלקת אוזן תיכונה עשויה לסייע בהפחתת מתן מיותר של מרשמים לטיפול אנטיביוטי בילדים קטנים.

JAMA Pediatrics, March 4, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה