ביטוח רפואי

תוצאות מבטיחות ל-sonelokimab לטיפול בהידרדניטיס סופורטיביה (AAD)

מחקר פאזה 2 ב-sonelokimab במתן תת עורי הדגים תגובה קלינית משמעותית בחולי הידרדניטיס סופורטיביה, כך עולה מניסוי קליני אקראי שהוצג במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לרפואת עור

לאחר 24 שבועות של טיפול ב-sonelokimab 120 מ”ג במתן תת עורי, כ-43% מהחולים עם הידרדניטיס סופורטיביה (HS) בינונית עד חמורה השיגו תגובה קלינית של מדד HiSCR75, המוגדר כירידה של לפחות 75% באבצסים ובנודולים הדלקתיים ללא עלייה בספירת האבצסים או מנהרות ניקוז ביחס לבסיס, כך עולה מתוצאות מניסוי קליני אקראי שהוצג במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לרפואת עור.

“Sonelokimab הוא טיפול ננו-חלקיקי חדשני הנקשר באופן סלקטיבי לאינטרלוקין (IL)-17A ו-IL-17F והוא קטן יותר מנוגדנים חד שבטיים מסורתיים, מה שאומר שהוא עשוי להיות מסוגל לחדור טוב יותר לרקמות ולהישאר שם זמן רב יותר”, אמר המחבר הראשי של המחקר.

על פי הודעה לעיתונות של החברה, MoonLake Immunotherapeutics, ננו-גופים (nanobodies) מייצגים דור חדש של טיפולים ממוקדים שמקורם מנוגדנים. הם מורכבים מחלק אחד או יותר מהאזורים המשתנים הקטנים הקושרים לאנטיגנים של נוגדנים בעלי שרשרת כבדה בלבד.

במחקר שלב 2, המכונה ניסוי MIRA, החוקרים גייסו 234 חולים עם הידרדניטיס סופורטיביה בינונית עד חמורה כדי להעריך שני מינונים שונים של sonelokimab (120 מ”ג ו-240 מ”ג כל שבועיים) בהשוואה לזרוע ביקורת פלצבו ו-adalimumab כזרוע התייחסות פעילה. התוצא העיקרי היה אחוז המשתתפים שהשיגו HiSCR75.

67 חולים הוקצו לזרוע sonelokimab 120 מ”ג, 66 לזרוע sonelokimab 240 מ”ג ו-39 לזרוע הפלצבו. “ראוי לציין שספירת הנודולים הדלקתיים הבסיסית נעה בין 12 לכמעט 15, ספירת מנהרות הניקוז הממוצעת נעה בין 2.9 ל-3.7, ובין 7% ל-13% מהחולים היו על טיפול אנטיביוטי במקביל”, אמר החוקר הראשי. לאחר 24 שבועות, 43.3% מהמטופלים בזרוע sonelokimab 120 מ”ג השיגו HiSCR 75, בהשוואה ל-34.8% מאלה בזרוע sonelokimab 240 מ”ג ו-14.7% מאלה בזרוע הפלצבו. שיעורי הפסקת הטיפול היו נמוכים ודומים בין זרועות הטיפול, כאשר פחות מ-10% מהמטופלים לא הצליחו להשלים את שבוע 24 לטיפול.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה