מחלות זיהומיות

Dupilumab ודלקת הלחמית בחולי אטופיק דרמטיטיס (RAD)

השכיחות וההשלכות של דלקת הלחמית בחולי אטופיק דרמטיטיס שטופלו ב-Dupilumab, כפי שהוצגו בכנס ה-Revolutionizing Atopic Dermatitis

אטופיק דרמטיטיס (AD) היא מחלת עור דלקתית כרונית הפוגעת במיליוני מבוגרים ברחבי העולם. ניהול המחלה עבר מהפכה בזכות התרופה dupilumab, נוגדן מונוקלונלי המעכב את האותות של אינטרלוקין (IL) -4 ו-IL-13, גורמי מפתח למחלות דלקתיות מסוג 2 כגון אטופיק דרמטיטיס, אסטמה, דלקת אף כרונית עם פוליפוזיס באף,  prurigo nodularis (PN)ועוד.

עם זאת, השימוש ב-dupilumab נקשר עם שכיחות מוגברת של דלקת הלחמית- דלקת של השכבה החיצונית ביותר של העין. בעיה זו העלתה תהיות לגבי השכיחות של דלקת הלחמית (אשר בעלת משמעות קלינית) בחולים הנוטלים דופילומאב עבור אטופיק דרמטיטיס, מוערכת בכ-2%, ולרוב מתרחשת ב-16 השבועות הראשונים של הטיפול. אף על פי כן, ההבחנה בין דלקת הלחמית הנגרמת על ידי דופילומאב לבין דלקת הלחמית שהיא חלק מתהליך האטופיק דרמטיטיס הבסיסי יכולה להיות מאתגרת.

לשם כך, נעשה ניתוח מקיף של 15 ניסויים קלינים אקראיים שהושלמו, מבוקרי פלצבו כפול-סמיות, שהעריך את השפעתו של דופילומאב באטופיק דרמטיטיס, אסטמה, CRSwNP, EoE, PN ו-CSU. הניתוח העלה כי בניסויים ללא אטופיק דרמטיטיס, שיעורי דלקת הלחמית היו בדרך כלל בטווח של 1%-3%, עם הבדלים פחות בולטים או ללא הבדלים בין קבוצות ה-dupilumab והפלצבו. לעומת זאת, בניסויי אטופיק דרמטיטיס, שיעורי דלקת הלחמית היו גבוהים יותר בחולים שקיבלו דופילומאב, בהשוואה לאלו שקיבלו פלצבו בקבוצות גיל.

לסיכום, בעוד ש-dupilumab מציע יתרונות משמעותיים לחולים עם אטופיק דרמטיטיס, הפוטנציאל לדלקת הלחמית מדגיש את הצורך במחקר מתמשך ובניטור קפדני של חולים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה