מחלות זיהומיות

חמישה מקרים של MPOX (לשעבר “אבעבועות הקוף”) אובחנו בישראל בשבועות האחרונים (N12)

אבעבועות הקוף
חדשות N12: בשבועות האחרונים אובחנו בישראל חמישה מקרים של MPOX, בנוסף לשני מקרים נוספים בחשד גבוה הנמצאים בבדיקה כעת, כך לפי ד"ר רועי צוקר, ו"ר החברה לרפואת להט"ב בישראל.

לפי הכתבה, הנדבקים החדשים סובלים באופן יחסי מתסמינים קלים של המחלה, וביניהם גם כאלה שחוסנו נגד MPOX סביב ההתפרצות הקודמת ב-2022. לדברי ד”ר צוקר, בדצמבר אובחנו בישראל ארבעה מקרים נוספים של הידבקויות, ובינואר אובחן מקרה נוסף לצד מקרים בחשד גבוה; כל הנבדקים הם גברים המקיימים יחסין מין עם גברים, וחלקם כבר חוסנו בעבר למחלה. ד”ר צוקר מבהיר כי “זהו רק קצה הקרחון ומספר המקרים גבוה בהרבה לאור הזמינות המוגבלת של הבדיקות והירידה במודעות”.

בדצמבר 2023 פרסם ה-CDC אזהרה על התפשטות זן מדבק וקטלני של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

בכתבה מובאת תגובת משרד הבריאות: “למשרד הבריאות דווחו לאחרונה מספר מקרי הדבקה באבעבועות הקוף. משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף, לפנות לרופא/ה המטפל/ת ולהבדק. המשרד ממליץ לגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, ובעיקר כאשר יש קשר מיני מזדמן, להשלים את פרוטוקול החיסון שכולל שתי מנות חיסון במרווח של לפחות חודש ביניהן. המנה השנייה משפרת את ההגנה מפני הנגיף ומאריכה את משך זמן ההגנה. משרד הבריאות דואג למלאי חיסונים מתאים ועורך רענון לרופאים המטפלים ולקופות החולים בנוגע לחיסונים ולמקומות ההתחסנות”.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה