טיפול נמרץ

עליה ברמות סוכר לפני ניתוח החלפת ירך מלווה בסיכון מוגבר לזיהום מפרק (J Bone Joint Surg)

רמות גבוהות בדם לפני ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך מלוות בסיכון מוגבר לזיהום סביב המפרק התותב, הן בחולים עם סוכרת והן באלו ללא סוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery.

להערכת הקשר בין רמות סוכר לפני-ניתוח ובין הסיכון לזיהום סביב מפרק תותב לאחר 90 ימים, החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל נתונים אודות 90,830 חולים לאחר ניתוח ראשוני להחלפה מלאה של מפרק הירך בין 2016 עד 2021. מבין המשתתפים המחקר, 20,466 חולים (22.53%) אובחנו כחולי סוכרת לפני הניתוח ו-70,364 חולים (77.47%) היו ללא סוכרת.

מהנתונים עולה כי רמות סוכר בדם לפני-ניתוח של מעל 277 מ”ג/ד”ל בחולים עם סוכרת ושל מעל 193 מ”ג/ד”ל באלו ללא סוכרת מלוות בסיכון מוגבר פי 1.5 לזיהום לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך.

בקרב חולים עם סוכרת, באלו עם רמות סוכר גבוהות לפני הניתוח תועד סיכון גבוה למעלה מכפליים לזיהום סביב מפרק תותב (יחס סיכויים של 2.6) ואשפוז חוזר (יחס סיכויים של 1.92) בהשוואה לאלו עם רמות סוכר בטווח התקין לפני הניתוח. בדומה, בקרב חולים ללא סוכרת, באלו עם רמות סוכר גבוהות טרם הניתוח תועד סיכון גבוה לזיהום סביב המפרק (יחס סיכויים של 1.66) ואשפוזים חוזרים (יחס סיכויים של 1.66) בהשוואה לאלו עם רמות סוכר תקינות טרם הניתוח.

החוקרים כותבים כי מאמצים להביא לאיזון הדוק של רמות הסוכר לפני ניתוח נקשרו עם עיכוב בפרוצדורות רפואיות. לאור זאת, דרושה גישה מולטי-דיציפלינרית המבוססת על כל הנתונים הקדם-ניתוחיים הזמינים במטרה להביא לאופטימיזציה של חולים המופנים לניתוח להחלפה מלאה של מפרק.

J Bone Joint Surg, Dec 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה