טיפול נמרץ

שיתוף פעולה חדש להכשרת אחים ואחיות בארץ ובעולם לעבודה בסביבה דיגיטלית

רפואה דיגיטלית, טכנולוגיה, רופא דיגיטלי
שיתוף פעולה מתקיים בין HIT מכון טכנולוגי חולון, רשות ההוראה של המרכז הרפואי שיבא וביה״ח הווירטואלי שיבא-BEYOND, במסגרת ״Building ERASMUS+ Capacity״ - תכנית מטעם האיחוד האירופי שמטרתה לקדם פיתוח מיומנויות באינפורמטיקה רפואית בקרב סטודנטים/יות לסיעוד ואחים/יות – לעבודה בסביבה דיגיטלית ורפואה מרחוק

הדיגיטליזציה בחברה, ובמיוחד בעולם הבריאות, משפיעה מאוד על עבודת האחים/ות. שיתוף הפעולה בין HIT מכון טכנולוגי חולון, רשות ההוראה במרכז הרפואי שיבא ובית החולים הווירטואלי שיבא- BEYOND, יחד עם מוסדות אקדמיים אירופאיים יאפשר להכשיר סטודנטים לסיעוד ואחיות לעבודה בסביבה דיגיטלית ובפרט בטלה-רפואה (רפואה מרחוק).

מדובר בפרויקט הבינלאומי ״NURIC״ הממומן על ידי תכנית Erasmus+ של האיחוד האירופי. את ניהולו בישראל יובילו צוות המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה ב- HITמכון טכנולוגי חולון, בראשות ד”ר הדס לוי, ואשר כולל גם את ד”ר רפאל ברכאן (סגן הנשיא) ואת ד”ר תומס קרפטי. מטעם המרכז הרפואי שיבא מובילים את הפרויקט ראש רשות ההוראה, פרופ’ גדי סגל, ד”ר עמיר גרינברג, ד”ר ענת פלס-בורץ, גב’ ורד רובינזון וגב’ הילה חכים, אחות אחראית בבית החולים הווירטואלי.

במסגרת המיזם, תיבנה תכנית הכשרה מקצועית המיועדת לסטודנטים/יות לסיעוד ולאחיות, אשר מטרתה היא הרכשת מיומנויות אינפורמטיקה בתחום הסיעוד, הגברת יכולת התעסוקה של האחים/יות בתפקידים שונים המערבים טכנולוגיות דיגיטליות, תמיכה בהתפתחותם האישית ועידוד שירותי בריאות מתקדמים. הפרויקט מותאם לצרכים המקומיים בישראל ובאירופה, ויכלול ביצוע של פיילוטים והערכות של קורסים קצרים וקורסי תעודה אינטנסיביים באינפורמטיקה רפואית לסיעוד, אשר ייושמו בכל מדינה.

ד”ר רפאל ברכאן, סגן נשיא HIT לחדשנות, יזמות ובינלאומיות: ״באמצעות שיתוף פעולה מבורך זה, ניצור תכניות לימוד דיגיטליות חדשניות (אקדמיות וחוץ-אקדמיות) לאנשי מקצוע בעולם הסיעוד, אשר תקדמנה את מקצוע הסיעוד (אחיות, בשמו החדש, עפ”י האקדמיה ללשון העברית), תאפשרנה הנגשה טובה יותר של הטכנולוגיות, בדגש על טכנולוגיות מידע ו- AI, לטובת ייעול עבודתם החשובה של האחים/יות בבתי חולים וברפואת הקהילה כאחד.”

פרופ’ גדי סגל, ראש רשות ההוראה במרכז הרפואי שיבא: ״אנו גאים להוביל שיתוף פעולה ראשוני, ייחודי ובין-לאומי במטרה להכשיר את כוח האדם הסיעודי לסביבת עבודה מודרנית-דיגיטלית, המתבקשת לאור תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בשירותי הבריאות. נמשיך להרחיב את פעילות רשות ההוראה בשיבא ובית החולים הווירטואלי שיבא-BEYOND לטובת שיתופי פעולה בין-לאומיים פורצי דרך, המקדמים את מערכת הבריאות בישראל.״

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה