שיווק ומנהל רפואי

האם חיסון והידבקות בקורונה מחמירות מיגרנה? (Eur J Neurol)

Headache כאב ראש
מחקר חדש שפורסם ב-European Journal of Neurology מראה כי לזיהום ולחיסון לוירוס הקורונה יש תפקיד זניח בהחמרה של מיגרנה ועל נוכחות אפשרית של אפקט נוצבו במקרים אלו. הביא לפרסום יהונתן ניסן, על פי המלצתו של פרופ' אייל שוורצברג

מחקר חדש שפורסם ב-European Journal of Neurology מראה כי לזיהום בקורונה ולחיסון לוירוס הקורונה יש תפקיד זניח בהחמרה של מיגרנה ועל נוכחות אפשרית של אפקט נוצבו במקרים אלו, שכן לשיעור גבוה מהחולים הייתה תפיסה ברורה של קשר ביניהם לבין החמרה במיגרנה.

מחקר זה בא על רקע דיווחים לפיהם עשויה להיות החמרה של מיגרנה כתוצאה מ-COVID-19 (או עקב זיהום או עקב חיסונים), ומטרת המחקר הייתה לבחון קשר זה. המחקר כלל מילוי שאלון מקוון לחולי מיגרנה לאחר מעקב במרפאת כאבי ראש בספרד, תוך איסוף נתונים דמוגרפיים ומידע לגבי זיהום וחיסון לקורונה. השאלון בחן האם המטופלים הבחינו בהחמרה במיגרנה שלהם לאחר אירועים אלו והוערכו גם חששותיהם לגבי זיהום, חיסון והחמרה במיגרנה.

מתוך 550 משתתפים, 44.9% (247/550) דיווחו שחלו ב-COVID-19 לפחות פעם אחת ו-83.3% (458/550) דיווחו כי חוסנו. 61 חולים דיווחו על החמרה במיגרנה מאז מחלת ה-COVID-19 ו-52 מאז החיסון לקורונה. הן זיהום והן לחיסון היו מושא לחשש בקרב הנבדקים כמצבים שהחמירו את המיגרנה (זיהום: OR 2.498 [95% CI: 1.02-6.273], p = 0.046; חיסון: OR 17 [95% CI: 5.3-68], p < 0.001). עם זאת, לא היה הבדל משמעותי בתדירות כאבי הראש חודש לפני ואחרי הזיהום או החיסון, גם בהשוואה בין מטופלים עם וללא דיווח עצמי של החמרה במיגרנה.

למחקר ב–European Journal of Neurology

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה