שיווק ומנהל רפואי

תכשירים לטיפול באקנה המכילים Benzoyl Peroxide עלולים להביא לרמות גבוהות של בנזן (מתוך דו”ח מטעם מעבדת Valisure)

תכשירים לטיפול באקנה המכילים Benzoyl Peroxide עלולים להוביל לעליה ברמות בנזן, כימיקל העלול להוביל להתפתחות מחלות ממאירות, כאשר מאוחסנים או חשופים לטמפרטורות גבוהות יותר, כך עולה מדו”ח חדש ממעבדה רפואית עצמאית.

בדו”ח של מעבדת Valisure נמסרו פרטים אודות תכשירים רבים לטיפול באקנה המכילים Benzoyl Peroxide, הן כאלו הנמכרים ללא מרשם רופא והן תכשירים הנמכרים תחת מרשם רופא בלבד, העלולים להוביל לרמות בנזן גבוהות למעלה מפי 800 מהריכוז המותר עפ”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי (2 חלקים למיליון).

על-פי הדו”ח, לא תועדו ממצאים דומים בתכשירים לטיפול באקנה המכילים Salicylic Acid או Adapalene.

בדיקות GC/MS של 175 תכשירים לטיפול באקנה הראו כי 99 מוצרים המכילים Benzoyl Peroxide הובילו ליצירת רמות גבוהות של בנזן בעקבות חשיפה לטמפרטורות גבוהות יותר. בנוסף, בדיקות נבחרות של התכשירים הדגימו כמויות משמעותיות של הקרצינוגן באוויר סביב המוצרים המכילים Benzoyl Peroxide.

ממצאים אלו המעידים על אי-יציבות משמעותית של Benzol Peroxide ויצירה של בנזן שונים משמעותית מתוצאות קודמות של המעבדה בהערכת רמות בנזן בקרם הגנה מפני השמש, סבוני ידיים ומוצרים אחרים.

מקור הבנזן שנמצא בבדיקות המעבדה בקרם הגנה מפני השמש ומוצרים אחרים היה ממרכיבים מזוהמים; עם זאת, במקרים של תכשירים לטיפול באקנה, מקור הבנזן הינו מ-Benzoyl Peroxide עצמו בתכשירים אלו, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בריכוזים הגבוה פי מאות מהסף המותר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. המשמעות הינה כי הבעיה נוגעת למגוון רחב של מוצרים המכילים Benzoyl Peroxide, הן כאלו הנמכרים עם מרשם רופא והן אלו הנמכרים ללא מרשם, ונדרשת התערבות דחופה בנושא.

המעבדה שלח עצומה למנהל המזון והתרופות האמריקאי בדרישה להסיר מהמדפים מוצרים המכילים Benzoyl Peroxide ולהשהות את כל המכירות של תכשירים אלו, לצד דרישה לבחינת מוצרים אלו, תהליכי הייצור וההפצה.

מתוך דו”ח מטעם מעבדת Valisure

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה