מחקר שנערך באוניברסיטת באר-שבע, נועד לבחון את התגובות של הקהילה הביו-רפואית להוספת לימודי כישורי תקשורת, למערכת הלימודים בבית הספר לרפואה.
החוקרים עקבו אחר הפעילויות הקשורות להקניית כישורי תקשורת, במחזור שכלל 70 סטודנטים לרפואה, בשנת הלימודים הראשונה שלהם, בבית הספר לרפואה בבאר-שבע, בשנים 2002-2003.
בנוסף, נערכו קבוצות מיקוד עם 210 סטודנטים לרפואה, במהלך התקופה שבין 1998-2001.
החוקרים זיהו פערים בין ההתייחסות המילולית לנושאים דוגמאת “תקשורת הממוקדת בחולה”, ו”אמפתיה”, ובין החששות של מומחי הבריאות, התועלת בגישות אלו, וההיבטים המדעיים.
לדברי הכותבים, לימודי כישורי תקשורת ואמפתיה, מתאימים לתהליך הסוציאליזציה של מערכת הרפואה, ומהווים חלק מההכשרה הקלינית של הסטודנטים לרפואה. במאמר המובא להלן ממשיכים החוקרים לדון בממצאי המחקר, בהקשר של מקצוענות ברפואה, ההוויה הישראלית ועוד.
Cult Med Psychiatry. 2006 May 26;
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!