סטודנטים

דו”ח ה-CDC לגבי תסמיני הלונג-קוביד

קורונה corona
דו"ח חדש של ה-CDC מתאר בפירוט את התסמינים של לונג-קוביד בקרב קבוצה של חיוביים לקורונה בהשוואה לאלו השליליים לקורונה עם תסמיני דמוי-קורונה כביקורת. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג

דו”ח חדש שפורסם כחלק מהדו”חות השבועיים לתחלואה ותמותה של ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן האמריקאי) מתאר בפירוט את התסמינים של לונג-קוביד, המוכר גם כתסמונת פוסט-קורונה (post-COVID), בקרב קבוצה של נבדקים שהיו חיוביים לקורונה, בהשוואה לאלו השליליים לקורונה עם תסמיני דמוי-קורונה כביקורת.

מטרת הדו”ח הייתה לשפר את ההבנה לגבי תסמונת פוסט-קורונה (post-COVID) ולהבין בפירוט רב יותר את תהליך התקדמות הסימפטומים, הפתרון, ההופעה וההופעה מחדש של התסמונת לאחר מחלת הקורונה.

הדו”ח כלל ניתוח נתונים של תסמינים שדווחו על ידי 1,296 מבוגרים עם מחלה דמוית קורונה שנבדקו לקורונה באמצעות בדיקת PCR או אנטיגן, כשחלקם היו חיוביים וחלקם שלילים ששימשו כביקורת. לפי הדו”ח, השכיחות של תסמין כלשהו שדווח מתחילת המעקב, כ-3 חודשים לאחר המחלה, ועד סוף המעקב, לאחר 12 חודשים מהמחלה, ירד באופן משמעותי לאורך הזמן, מ-98.4% ל-48.2% עבור חיוביים לקורונה, ומ-88.2% ל-36.6% עבור שליליים לקורונה. 

עוד הראה הדו”ח כי לא נצפה הבדל בין הקבוצות בשכיחות תסמינים ממושכים שנמשכו לאורך כל 12 החודשים (שכיחות בקרב חיוביים ושליליים – 18.3% ו-16.1%, בהתאמה; p>0.05), וכי שתי הקבוצות דיווחו על תסמינים שהופיעו או הופיעו מחדש לאחר 6, 9 ו-12 חודשים. מודעות לכך שהתסמינים עשויים להימשך עד 12 חודשים, ושתסמינים רבים עשויים להופיע או להופיע מחדש בשנה שלאחר מחלה דמוית נגיף הקורונה, היא תובנה חשובה עבור קלינאים שעוסקים בנושא.

במהלך תקופת המעקב, שכיחות הסימפטומים בכל קטגוריה, למעט עייפות קיצונית, היו דומות בכל נקודת זמן הן עבור משתתפים החיוביים והן עבור השליליים.

לכתבה ב-medscape

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה