טכנולוגיות רפואיות

‘אתגרים הניצבים בפני מערכת הבריאות ושירותי הרפואה בפריפריה’ המרכז הרפואי זיו בצפת, יום חמישי 13.07.2017

מנהלי שלושת בתי החולים הגדולים בגליל בכנס ביזמת המרכז הרפואי זיו ואוניברסיטת בן גוריון


‘אתגרים הניצבים בפני מערכת הבריאות ושירותי הרפואה בפריפריה’ המרכז הרפואי זיו בצפת, יום חמישי 13.07.2017

כנס חשוב לדיון באתגרים הניצבים בפני מערכת הבריאות ושירותי הרפואה בפריפריה, ייערך במרכז הרפואי זיו בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון בנגב. הכנס, הקורא “לשים את הפריפריה במרכז” יתמקד באתגרים, הצרכים והפתרונות עבור בתי החולים בפריפריה, בעיית כוח האדם וסוגיות במדיניות הציבור.

בכנס ישתתפו מנהלי שלושה בתי חולים מהפריפריה הצפונית: ד”ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, ד”ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה וד”ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי גליל בנהריה, פרופ’ נדב דוידוביץ’, יו”ר איגוד רופאי בריאות הציבור וראש המחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן גוריון, נציגי קופות החולים ומשרד הבריאות ונציגי עמותות ומכוני מחקר בתחום הבריאות.

עו”ד עדי ניב-יגודה, מומחה למשפט רפואי ומרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ת”א ובפקולטות למשפטים ויוזם הכנס אומר, כי מטרות הכנס הן לייצר שיח ממוקד אודות האתגרים הייחודיים למערכת הבריאות בפריפריה, תוך מתן פלטפורמה לבניית יוזמות של שיתופי פעולה אזוריים והצגת מודלים של מצויינות והצלחה שמקורם בפריפריה, “הכנס לא מתיימר לעסוק בכל הבעיות, אך לבטח ידון בחלק מהאתגרים הקשים, בתקווה לאחד בין הכוחות השונים שיפעלו במשותף, כתף אל כתף ולא כל אחד לעצמו, מאחר והמשאבים מועטים”.

בפריפריה הצפונית קיימים שמונה בתי חולים (זיו, נהריה, פוריה, העמק, מזרע ושלושה בתי חולים בנצרת) עם יותר מ- 2,000 מיטות אשפוז, לכ- 1.3 מיליון תושבים, אבל באף לא אחד מהם ניתנים שירותים כמו נוירוכירורגיה, ניתוחי לב, אונקולוגיה לילדים וכו’. כמו כן, על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור מיטות האשפוז הוא 1.55 ל- 1,000 תושבים, לעומת הממוצע הארצי העומד על 2.66 מיטות, שיעור עמדות הניתוח ל- 100 אלף תושבים בגליל הוא 3.5 לעומת 7.8 בתל אביב ו-8.6 בירושלים. בנוסף, בגליל 0.10 מיטות טיפול נמרץ לילדים ל-100 אלף תושבים לעומת שתיים בתל אביב.

פערים משמעותיים בין המרכז לפריפריה קיימים גם בתחום כוח האדם הרפואי לשירות האוכלוסייה בגליל. שיעור הרופאים בגליל הוא 2.3 לכל 1,000 תושבים לעומת 3.2 במרכז, ושיעור האחיות הוא 4.2 לעומת 5.2 בהתאמה. בתי החולים בגליל אינם מהווים מוקד משיכה לעובדי רפואה ובעיקר רופאים, המעדיפים את היתרונות הכלכליים והאחרים שבאזור המרכז ולכן נידרש מנגנון יזום של העדפה מתקנת המתגמל את הרופאים  ומשפחותיהם עם המעבר לצפון הארץ ותחילת העבודה בבתי החולים בגליל.

הכנס יתקיים ביום חמישי 13.07.2017, בין השעות 09:00-14:30 באודיטוריום החדש במרכז הרפואי זיו בצפת.

מחיר: 50 (כולל ארוחת צהריים). תשלום ביום הכנס.

הרשמה לכנס בדוא”ל: לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה