נפרולוגיה

טיפול ב-Empagliflozin מפחית סיכון לסיבוכי אי-ספיקת לב בחולים עם מקטע פליטה שמור עם ובלי סוכרת (Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, אשר לקחו חלק במחקר EMPEROR-Preserved (Empagliflozin Outcome Trial in Patients With Chronic Heart Failure With Preserved Ejection Fraction), הטיפול ב- Empagliflozin(ג’ארדיאנס) הפחית את הסיכון לסיבוכי אי-ספיקת לב ללא תלות בנוכחות או העדר אבחנה של סוכרת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Empagliflozin משפר את התוצאות בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל, אך לא ברור אם ההשפעות דומות בחולים עם ובלי סוכרת.

המחקר כלל חולים עם אי-ספיקת לב בדרגה II עד IV ומקטע פליטה של חדר שמאל של מעל 40%, אשר חולקו באקראי לקבלת Empagliflozin במינון 10 מ”ג או פלסבו, אשר ניתנו בנוסף לטיפול סטנדרטי. הם השלימו ניתוח סטטיסטי להשוואת ההשפעות של Empagliflozin לעומת פלסבו בחולים עם ובלי סוכרת.

מבין 5,988 חולים, 2,938 (49%) אובחנו עם סוכרת. הסיכון לתוצא העיקרי (אשפוז ראשון בשל אי-ספיקת לב או תמותה קרדיווסקולארית), כלל אשפוזים בשל אי-ספיקת לב והידרדרות קצב פינוי גלומרולארי משוער, היה גבוה יותר בחולים עם סוכרת. טיפול ב- Empagliflozin הפחית את שיעורי התוצא העיקרי ללא תלות בנוכחות סוכרת (יחס סיכון של 0.79, רווח בר-סמך 95% של 0.67-0.94) או בהעדר סוכרת (יחס סיכון של 0.78, רווח בר-סמך 95% של 0.64-0.95) (p=0.92).

ההשפעה של Empagliflozin להפחתת כלל האשפוזים בשל אי-ספיקת לב הייתה גם כן דומה בחולים עם ובלי סוכרת. ההשפעה של Empagliflozin להפחתת קצב הידרדרות תפקוד כלייתי במהלך טיפול כפל-סמיות תועדה גם בחולים עם ובלי סוכרת, אם כי הייתה בולטת יותר בחולי סוכרת (1.77 מ”ל/דקה בחולי סוכרת לעומת 0.98 מ”ל/דקה בחולים ללא סוכרת, P=0.01).

לאורך שלושת תוצאי הסיום, ההשפעה של Empagliflozin לא הייתה שונה בחולים עם טרום-סוכרת או ערכי סוכר תקינים (33% ו-18% מכלל החולים, בהתאמה).

כאשר ריכוז המוגלובין מסוכרר נבחן כמשתנה רציף, הערך ההתחלתי לא שינה את ההשפעות על התוצא העיקרי. לא תועד סיכון מוגבר לאירועי היפוגליקמיה באף אחת מתתי הקבוצות, בהשוואה לפלסבו.

ממצאי המחקר תומכים בהשפעה המגנה של Empagliflozin בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, בין אם ידוע על סוכרת ובין אם לאו.

 

Circulation, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה