נפרולוגיה

תוכנית לשינוי ניהול מקרים עם טרומבוציטופניה הנגרמת על ידי הפרין עשויה להיות יעילה (J Pharm Pract)

תוכנית שיושמה במרכז רפואי לשינוי דרך הניהול של טרומבוציטופניה הנגרמת מהפרין מטיפול IV של מעכבי תרומבין ישירים ל-fondaparinux+DOACs, הדגימה יעילות וקיצור של משך האשפוז, כך לפי מחקר שפורסם ב-Journal of Pharmacy Practice. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ' שוורצברג

תוכנית שיושמה במרכז רפואי אקדמי גדול לשינוי דרך הניהול של טרומבוציטופניה הנגרמת על ידי הפרין, מטיפול במעכבי תרומבין ישירים IV לטיפול ב-fondaparinux ונוגדי קרישה ישירים דרך הפה (DOACs), הדגימה יעילות בהחלפת הטיפול, ולמגמה לא מובהקת סטטיסטית של ירידה בשימוש במעכבי טרומבין ישירים תוך ורידיים, וקיצור משך השהייה בקרב חולים חיוביים לטרומבוציטופניה הנגרמת על ידי הפרין. ממצאי התוכנית הוצגו במחקר שפורסם ב-Journal of Pharmacy Practice.

הטיפול בחשד או במצב של טרומבוציטופניה הנגרמת על ידי הפרין, HIT, כולל הפסקה של הטיפול בהפרינואידים והתחלת טיפול בנוגדי קרישה שאינם הפרין, אשר היסטורית כלל מעכבי תרומבין ישירים הניתנים תוך ורידית (IV DTIs). עם זאת, ספרות עדכנית מצביעה על כך שטיפול מחוץ לתווית של fondaparinux ונוגדי קרישה ישירים דרך הפה (DOACs) בטוחים ויעילים בטיפול בטרומבוציטופניה הנגרמת על ידי הפרין.

המחקר בחן תוכנית שיושמה במרכז רפואי אקדמי גדול שעסקה בניהול אנטי-תרומבוטי במטופלים עם טרומבוציטופניה הנגרמת על ידי הפרין וכללה צוות של 2 רופאים ו-2 רוקחים. המחקר כלל ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים של מבוגרים המקבלים מעכבי טרומבין ישירים תוך ורידי או fondaparinux מיולי 2016 עד יולי 2017 (טרם יישום התוכנית) ומאוקטובר 2017 עד יולי 2019 (לאחר יישום התוכנית).

מעבר ליעילות התוכנית הודגם כי עבור חולים חיוביים לטרומבוציטופניה הנגרמת על ידי הפרין, הזמן מהאבחנה ועד לשחרור היה 12.8 ימים (p25, p75: 8.9, 24.9) ו-9.2 ימים (p25, p75: 4.0, 18.1) בקבוצות שלפני ואחרי יישום התוכנית, בהתאמה (P = .07).

 

Journal of Pharmacy Practice. 2023;36(6):1343-1349.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה