נוירולוגיה

השוואת תוצאות טיפול ב-Tenecteplase לעומת Alteplase בחולים עם אירוע מוחי איסכמי בדרגה בינונית או חמורה (Lancet Neurology)

שבץ

בחולים עם אירוע מוחי איסכמי בדרגה בינונית או חמורה, מתן מינון נמוך יותר של Tenecteplase הוביל לתוצאות תפקודיות פחות טובות בהשוואה למתן מינון גבוה יותר של Alteplase , (אקטיליז), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Lancet Neurology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Alteplase הינו התכשיר התרומבוליטי היחיד המאושר לטיפול בחולים עם אירוע מוחי איסכמי חד, אם כי ההנחיות הבינלאומיות קבעו כי Tenecteplase מהווה טיפול חליפי בתתי-קבוצות ספציפיות מאוד.

כהמשך למחקר NOR-TEST, אשר קבע כי Tenecteplase במינון 0.4 מ”ג/ק”ג היה דומה לטיפול ב-Alteplase במינון 0.9 מ”ג/ק”ג מבחינת הבטיחות והיעילות בחולים עם אירוע מוחי מינורי, החוקרים ביקשו לקבוע העדר-נחיתות של Tenecteplase לעומת Alteplase, באותם מינונים, בחולים עם אירוע מוחי איסכמי בדרגה מתונה או חמורה.

המחקר האקראי, בשלב 3, כלל 216 חולים מ-11 בתי חולים עם יחידות אירוע מוחי בנורבגיה, בתקופה שבין אוקטובר 2019 ועד ספטמבר 2021. החוקרים חילקו באקראי את החולים ביחס 1:1 לקבלת Tenecteplase דרך הוריד במינון 0.4 מ”ג/ק”ג או למינון סטנדרטי של Alteplase של 0.9 מ”ג/ק”ג. התוצא העיקרי היה תוצא תפקודי טוב, שהוגדר כמדד mRS (Modified Rankin Scale) של 0-1 לאחר שלושה חודשים, וכל החולים נותרו במעקב בתוך 14 ימים לאורך 3 חודשי מעקב.

למרות שהמחקר הופסק בשלב מוקדם מסיבות הנוגעות לבטיחות, מהנתונים הראשוניים עלה כי תוצא תפקודי טוב היה פחות נפוץ בקבוצת הטיפול ב-Tenecteplase (31 מבין 96 חולים), בהשוואה לזרוע הטיפול ב-Alteplase (52 מבין 101 חולים) (יחס סיכויים של 0.45, רווח בר-סמך 95% של 0.25-0.80).

בנוסף, דימום תוך-גולגולתי היה נפוץ יותר בזרוע הטיפול ב-Tenecteplase (21 מבין 100 חולים) לעומת Alteplase (7 מבין 104 חולים) (יחס סיכויים של 3.68, רווח בר-סמך 95% של 1.49-9.11) ושיעורי התמותה לאחר שלושה חודשים היו גם כן גבוהים יותר עם Tenecteplase (15 מבין 96 חולים) לעומת Alteplase (5 מבין 101 חולים) (יחס סיכויים של 3.56, רווח בר-סמך 95% של 1.24-10.21).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון מינונים נמוכים יותר של Tenecteplase לעומת Alteplase בחולים עם אירוע מוחי בדרגה מתונה או חמורה.

Lancet Neurology 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה