נוירוכירורגיה

טיפול בתרופות אנטי-כולינרגיות מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות על-רקע אירוע מוחי (Aging Clin Exp Res)

במאמר שפורסם בכתב העת Aging Clinical and Experimental Research מדווחים חוקרים מפולין כי השימוש בתרופות אנטי-כולינרגיות לפני אירוע מוחי מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות על-רקע אירוע מוחי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת ריאות מתפתחת בשכיחות גבוהה לאחר אירוע מוחי. מחקרים מעטים הראו כי שימוש בתרופות אנטי-כולינרגיות מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות הנרכשת בקהילה בקשישים וכעת הם ביקשו לקבוע את הקשר בין טיפול בתרופות אלו לפני אירוע מוחי ובין הסיכון לדלקת ריאות על-רקע אירוע מוחי.

החוקרים בחנו באופן פרוספקטיבי נתונים אודות 675 חולים עם אירוע מוחי חד (גיל ממוצע של 71.4 שנים; 53.1% נשים). הם התבססו על מדד ADS (Anticholinergic Drug Scale) להערכת חשיפה אנטי-כולינרגית במהלך החודש שקדם לאירוע המוחי.

שיעורי אבחנה של דלקת ריאות על-רקע אירוע מוחי עמדו על 14.7% מהחולים. השימוש בתרופות אנטי-כולינרגיות לווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות על-רקע אירוע מוחי (יחס סיכויים של 2.56, רווח בר-סמך 95% של 1.59-4.11) בניתוח חד-משתני. הקשר נותר מובהק סטטיסטית בניתוח רב-משתני לאחר תקנון לגיל, חומרת אירוע מוחי, פרפור פרוזדורים, אוטם לבבי קודם ומחלות בדרכי נשימה (יחס סיכויים של 2.06, רווח בר-סמך 95% של 1.01-4.22, p=0.04).

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול בתרופות אנטי-כולינרגיות מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות על-רקע אירוע מוחי.

Aging Clin Exp Res. 2022 Apr 13

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה