אונקולוגיה

יש שוני גנטי בתאים סרטניים ששרדו טיפול או שיצרו גרורות ובהם יש להתמקד בכדי למנוע הישנות או גרורות / מאמרו של ד”ר איתי ברוש ב”הארץ”

במאמר המתפרסם היום באתר “הארץ” ע”י ד”ר איתי תירוש, חוקר בכיר במחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא במכון ויצמן למדע, הוא מעדכן כי הממצאים האחרונים מהמחקרים שנערכו במכון וייצמן,  מצביעים על כך שתאי גידול סרטני ממאיר הם שונים מאוד אחד מהשני מבחינת הביטוי הגנטי שלהם . לכך, לדעתו, יש חשיבות קלינית מכרעת.

כך למשל ניתן להסביר את העובדה שגם לאחר טיפול נותרת לעיתים שארית גידול מיקרוסקופית שעלולה לגרום לחזרת הגידול הממאיר מחדש, כשההסבר הוא שתאי שארית הגידול מהווה תת קבוצה ייחודית ושונה גנטית של תאי הגידול שעמידה לטיפול. כך גם לדעת תירוש מאפיין את תאי הגידול המצליחים להתנתק מרקמת הגידול ולנדוד למערכת הדם והלימפה ולייצר גרורות – גם להם יש הרכב גנטי שונה.

במאמר מתאר תירוש את תכנית המחקר המתבצעת במכון וייצמן בנושא שבמסגרתה איפיינו החוקרים מס’ תתי קבוצות בעלות חשיבות קלינית בשלושה סוגי גידולים סרטניים (מלנומה, סרטן הפה וסרטן המוח).

תירוש מסכם: “מגוון התאים בגידול הסרטני מסבירים את הקושי לרפאו ואת הפער הגדול בין טיפולים מבטיחים לבין נטיית גידולים רבים להיות עמידים להם או להישנות. כיום אנו מנסים להבין את מורכבות תאי הגידול כדי לפתח טיפולים ממוקדים. למשל, לאפיין את התאים השורדים ולתקוף אותם ישירות באמצעות מעכבים או נוגדנים שפועלים נגד הגנים שמתבטאים בהם. אנו תקווה שממצאינו יובילו לטיפולים נוספים בסרטן, שיוכלו להתמקד בתאים ספציפיים בגידול שמקשים על ריפויו.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה