אונקולוגיה

הפסקת עישון הינה מרכיב מרכזי בתכניות הטיפול בחולי סרטן (N Engl J Med)

הפסקת עישון לאחר אבחנת מחלה ממארת הינה גישה יעילה מאוד לשיפור התוצאות וההישרדות של חלק גדול מהחולים, אך הטיפול להפסקת עישון אינו נפוץ במסגרת הטיפול בחולי סרטן. במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים מומחים כי ייתכן ודבר זה ישתנה בקרוב, הודות ליוזמה מטעם ה-National Cancer Institute בשם “Cancer Moonshot“, תכנית שנועדה להניע טיפול להפסקת עישון במרכזי סרטן.

בסוף שנת 2017, 22 מרכזים כאלו של ה-NCI קיבלו מימון מהתכנית להתחיל או להרחיב את תכניות הטיפול להפסקת עישון. בשנת 2018, 20 מרכזים נוספים קיבלו מימון דומה, עם סך כולל של 500,000 דולרים לאורך שנתיים, שניתנו לכל מרכז.

התכנית משלבת טיפול מבוסס-ראיות כנגד תלות בטבק במסגרת תכניות הטפול בסרטן, על-בסיס טכנולוגיית רשומות רפואיות ממוחשבות.

המומחים מאמינים כי יוזמה זו עשויה להביא לשינוי בטיפול בחולי סרטן, כך שטיפול מבוסס-ראיות להפסקת עישון יהווה חלק אינטגרלי בטיפול בכל חולה סרטן הממשיך לעשן.

כחלק מהיוזמה, כל החולים המעשנים, לכל המטופלים באחד מבין 42 מרכזים של ה-NCI יומלץ להפסיק לעשן, עם הצעת טיפולים מבוססי-ראיות להפסקת עישון ומעקב במטרה לבחון את תוצאות ההתערבות. כל אחד מהמרכזים נדרש גם לקבוע תכנית להמשיך את התכנית לאורך שנתיים נוספות לאחר תום מימון ה-NCI.

מתן העצמאות למרכזים פרטניים בתכנון הגישות הארגוניות למתן טיפול להפסקת עישון יתיר להם לשמש כמעבדות מחקר באשר לגישה הטובה ביותר לשילוב הטיפול בפועל. הרעיון הוא כי המסקנות שיילמדו במהלך השנים הקרובות יסייעו בהפצת הנתונים למרפאת אחרות, כאשר התקווה היא כי לכל חולה מעשן שיפנה למרכז טיפול בסרטן, יוצע טיפול יעיל.

N Engl J Med 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה