אונקולוגיה

השוואת הישרדות חולים לאחר ניתוח לפרוסקופי או ניתוח פתוח להסרת גרורות כבדיות של סרטן מעי גס (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO)

ניתוח לפרוסקופי עשוי להביא להסרה מוצלחת של גרורות סרטן מעי גס ורקטום לכבד, עם שיעורים דומים של הישרדות ארוכת טווח והישרדות ללא-מחלה כמו ניתוח פתוח, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology.

המחקר נערך בין השנים 2010-2016 וכלל 280 חולים אשר היו במעקב לאורך לפחות שלוש שנים.

לאחר חמש שנים, 57% מבין 147 החולים לאחר ניתוח פתוח באוכלוסיה לפי כוונה לטפל עדיין שרדו, זאת בהשוואה ל-56% מבין 133 החולים לאחר ניתוח לפרוסוקפי (p=0.91). התוצאות לאחר שנה אחת היו דומות, כאשר 93% מהחולים לאחר ניתוח פתוח שרדו לאחר 12 חודשים, כמו גם 94% מאלו לאחר ניתוח לפרוסקופי. בשתי הקבוצות, 71% מהחולים שרדו לאחר שנתיים.

החוקרים מציינים כי מעבר לשיעור נמוך יותר של סיבוכים לאחר-ניתוח, ניתוח לפרוסקופי של גרורות לכבד לווה באיכות חיים טובה יותר והיה משתלם יותר מבחינת מאזן עלות-תועלת בהשוואה לניתוח פתוח. מנגד, תוחלת החיים הייתה דומה עם ניתוח לפרוסקופי או ניתוח פתוח.

בניתוח הנתונים לפי-פרוטוקול המחקר, 31% מבין 133 חולים לאחר ניתוח פתוח שרדו ללא-הישנות לאורך חמש שנים, זאת בהשוואה ל-29% מבין 120 חולים לאחר ניתוח לפרוסקופי (p=0.73).

מומחים בתחום מסבירים כי זהו המחקר הראשון שהראה כי ניתוח לפרוסקופי דומה ביעילותו בטווח הארוך לניתוח פתוח בחולים הנדרשים לסרטן מעי גס ורקטום אשר התפשט לכבד.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה