אונקולוגיה

נשים מבוגרות בסיכון מוגבר לסיבוכים בעקבות שחזור שד מיידי לאחר כריתת שד (Surgery)

בקרב נשים בגילאי 65 שנים ומעלה קיים סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח כריתת שד עם שחזור מיידי של השד, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Surgery.

החוקרים התבססו על מאגר נתונים מקומי של ניתוחי שד בכדי לבחון את שיעור הסיבוכים לאחר 1,721 ניתוחים לכריתת שד ב-1,698 נשים, כולל 408 ניתוחים בנשים בגילאי 65 שנים ומעלה.

כשני שליש מהנשים (65.6%) השלימו כריתת שד עם שחזור שד מיידי, כאשר שיעור ניתוחים אלו היה נמוך יותר בקשישות (27.6%), בהשוואה לנשים צעירות יותר (77.1%).

באשר לכריתת שד בלבד, שיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח לא היה שונה משמעותית בין נשים מבוגרות או צעירות (6.4% לעומת 3.9%, p=0.18). עם זאת, שיעור הסיבוכים הכולל בנשים לאחר שחזור שד מיידי היה גבוה כמעט כפליים בנשים מבוגרות, בהשוואה לצעירות (12.6% לעומת 6.8%, p=0.04).

החוקרים כותבים כי למרות שההבדלים האבסולוטיים בשיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח בין נשים מבוגרות וצעירות היו קטנים, ההבדל בסיבוכים שדרשו התערבות רפואית היה בעל חשיבות קלינית. לדוגמא, המטומות שדרשו ניתוח חוזר תועדו בשכיחות גבוהה פי חמש בנשים מבוגרות, בהשוואה לנשים צעירות.

החוקרים ממליצים ליידע נשים מבוגרות אודות הסיכון המוגבר לסיבוכים לאחר-ניתוח, במטרה לסייע להן בתהליכי קבלת ההחלטות ובקביעת תכנית הטיפול.

Surgery 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה