אונקולוגיה

הערכת תוצאות ארוכות-טווח של טיפול CAR T-Cell כנגד CD19 (מתוך J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי הפוגה מלאה של מגוון ממאירויות של תאי B לאורך 3 שנים ומעלה תועדו בכמחצית מהחולים לאחר טיפולי Chimeric Antigen Receptor (CAR) T-cell כנגד CD19.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בכל הנוגע לטיפולי CAR T-Cell כנגד CD19, ישנה חשיבות רבה למשך ההפוגה והיארעות אירועים חריגים ארוכי-טווח, אך אין נתונים ארוכי-טווח רבים. כעת הם מדווחים על משך המעקב הארוך ביותר אחר חולים בהפוגה לאחר טיפול זה.

בין השנים 2009 עד 2015 ניתנו בסך הכול 46 טיפולי CAR T-Cell ל-43 חולים עם הישנות ממאירויות של תאי B, כולל DLBCL (Diffuse Large B-Cell Lymphoma) או PMCL (Primary Mediastinal B-Cell Lymphoma) (28 חולים), לימפומה של תאי B בדרגה נמוכה (8 חולים), או CLL (Chronic Lymphocytic Leukemia) (7 חולים). במאמר הנוכחי מתמקדים החוקרים בתוצאות ארוכות הטווח של חולים אלו.

שיעור טיפולי CAR T-Cell שהובילו לתגובה למשך למעלה משלוש שנים עמדו על 51% בכלל המדגם, 48% בקרב חולים עם DLBCL/PMBCL, 63% באלו עם לימפומה בדרגה נמוכה ו-50% בחולים עם CLL. חציון משך ההישרדות ללא-אירועים בכלל המדגם עמד על 55 חודשים.

אירועים חריגים ארוכי טווח היו נדירים, למעט חסר תאי B והיפוגאמאגלובולינמיה. חציון שיא רמות תאים חיוביים ל-CAR בדם היה גבוה יותר בקרב חולים עם משך תגובה של מעל 3 שנים (98 מיקרוליטר), בהשוואה לאלו עם משך תגובה קצר יותר (18 מיקרוליטר).

החוקרים מסכמים וכותבים כי כמחצית מהחולים עם ממאירויות של תאי B היו בהפוגה מלאה לאורך למעלה משלוש שנים לאחר טיפול CAR T-Cell כנגד CD19, עם תיעודי הפוגה לאורך עד 9 שנים ושיעור נמוך מאוד של אירועים חריגים מאוחרים.

J Clin Oncol 2020

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה