אונקולוגיה

האם קיים הבדל מגדרי בסיכון לאי-ספיקת לב על-רקע טיפול באנתרציקלינים? (מתוך כנס מטעם ה-AHA)

למרות שמחקרים קודמים בילדים מצאו כי בבנות קיים סיכון מוגבר לרעילות לבבית על-רקע אנתרציקלינים, אין מידע רב אודות הסיכון הנ”ל במבוגרים. מנתונים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Heart Association עולה כי אין הבדל מגדרי בסיכון לאי-ספיקת לב במבוגרים המטופלים באנתרציקלינים כנגד גידולים שאינם תלויים בהורמונים.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל 871 מבוגרים (44% נשים) ללא היסטוריה של אי-ספיקת לב, אשר קיבלו טיפול באנתרציקלינים כנגד לימפומה, לויקמיה וסרקומה, שאינן על-רקע הורמונאלי. הם בחנו נוכחות או העדר אי-ספיקת לב בתוך חמש שנים מתחילת טיפול באנתרציקלינים וקבעו את הסיכון על-פי המגדר ומשתנים אחרים.

מהנתונים עולה כי הסיכון לאי-ספיקת לב עלה עם הגיל (יחס סיכויים של 1.02, p=0.001). על-סמך תוצאות ניתוח סטטיסטי מתוקן לגיל, החוקרים מדווחים כי לא היה קשר בין מגדר נקבי ובין התפתחות אי-ספיקת לב בהמשך (יחס סיכויים של 1.03, p=0.88), כולל לאחר סיווג החולים לפי גיל מעל או מתחת ל-50 שנים (כסמן למנופאוזה).

החוקרים מסכמים ומסבירים כי מהמחקר עולה כי אין קשר בין מגדר נקבי ובין סיכון לאי-ספיקת לב במבוגרים שטופלו באנתרציקלינים כנגד גידולים שאינם תלויים בהורמונים. ממצאים אלו שונים ממחקרים קודמים שהצביעו על סיכון מוגבר לרעילות לבבית בנשים.

מתוך כנס מטעם ה-AHA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה