אונקולוגיה

טיפול ב-Fludarabine משפר תוצאות טיפול בילדים עם ALL (מתוך כנס ה- Tandem Meetings | Transplantation & Cellular Therapy Meetings of ASTCT and CIBMTR)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס Tandem Meetings | Transplantation & Cellular Therapy Meetings of ASTCT and CIBMTR עולה כי טיפול ב- Fludarabineמלווה בתוצאות קליניות טובות יותר בילדים תחת טיפול CAR T-cell (Chimeric Antigen Receptor) כנגד לויקמיה מסוג ALL (Acute Lymphoblastic Leukemia) משורתי תאי B, חוזרת או עמידה לטיפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי 15% מהחולים עם B-Cell ALL עמידים לטיפול ראשוני או חווים הישנות מחלה לאחר הטיפול, אך ישנם טיפולים חדשים זמינים במקרים אלו. בעבר, אפשרויות הטיפול בחולים אלו היו מוגבלות. כיום, ידוע כי שיעורי ההישרדות ללא-אירועים עומדים על 40-50% לאחר טיפול CD19 CAR T-Cell כנגד B-Cell ALL בילדים ומבוגרים צעירים. עם זאת, הישנות עדיין מתוארת ב-50% מהחולים ולכן יש מקום לשיפור.

החוקרים בחנו את ההשפעה של מתן Fludarabine על התוצאות הקליניות לאחר CD19 CAR-T.

המחקר כלל 26 ילדים ומבוגרים צעירים (גיל חציוני של 14.4 שנים; 57.6% גברים) עם B-Cell ALL חוזר או עמיד לטיפול, אשר קיבלו טיפול ב-Tisagenlecleucel. לפני עירוי CAR T-cell, החולים קיבלו Fludarabine לאורך ארבעה ימים עוקבים, במינון יומי של 30 מ”ג/מ2 ו-Cyclophosphamide למשך יומיים עוקבים במינון יומי של 500 מ”ג/מ2.

התוצא העיקרי היה שיעורי הישרדות ללא-לויקמיה.

מהנתונים עולה כי השטח מתחת לעקומה היה וריאבילי עם Fludarabine ונע בין 8.7 מ”ג*שעה/ליטר ועד 21.8 מ”ג*שעה/ליטר. החוקרים הגדירו סף חשיפה מינימאלי למינון מצטבר של Fludarabine כשטח מתחת לעקומה של לפחות 14 מ”ג*שעה/ליטר.

בקרב חולים שנחשפו ל- Fludarabine במינון מצטבר קטן מ-14 מ”ג*שעה/ליטר תועד הישרדות ללא-לויקמיה קצרה יותר משמעותית (p<0.001), עם שיעורי הישנות גבוהים יותר (p<0.0001) ומרווח זמן קצר יותר של אפלזיה של תאי B (p=0.009).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים לאישור החשיפה האופטימאלית ל- Fludarabine בחולים אלו וסבורים כי ייתכן וניתן יהיה לשפר את תוצאות טיפול CD19 CAR T-cell ע”י העלאת מינון הטיפול ב- Fludarabine.

מתוך כנס ה- Tandem Meetings | Transplantation & Cellular Therapy Meetings of ASTCT and CIBMTR

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • טיפול ב-Niacinamide יעיל להפחתת רמות זרחן בדם במטופלי המודיאליזה (J Ren Nutr)

    טיפול ב-Niacinamide יעיל להפחתת רמות זרחן בדם במטופלי המודיאליזה (J Ren Nutr)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Renal Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Niacinamide עשוי לשמש כטיפול יעיל להפחתת ריכוזי זרחן בדם בחולים עם כשל כלייתי תחת טיפולי המודיאליזה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היפרפוספטמיה הינה סיבוך נפוץ בחולים עם כשל כלייתי, למרות השימוש בסופחי זרחן. ויטמין B3, בין אם בצורת […]

  • טיפול בבנזודיאזפינים בהריון מלווה בסיכון מוגבר להפלות (JAMA Psychiatry)

    טיפול בבנזודיאזפינים בהריון מלווה בסיכון מוגבר להפלות (JAMA Psychiatry)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry עולה כי טיפול בבנזודיאזפינים בשלב מוקדם של הריון מלווה בעליה משמעותית בסיכון להפלה, גם לאחר תקנון לערפלנים אפשריים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תכשירים ממשפחת בנזודיאזפינים יכולים לחצות בקלות את מחסום השליה ולהצטבר בריכוזים משמעותיים ברקמות עובר. לאור ההשפעה האפשרית של תרופות אלו על התרבות תאים ותהליכי […]

  • עדויות חדשות תומכות בהשהיית טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 לפני בדיקות אנדוסקופיות להפחתת הסיכון לאספירציה (Gastroenterology)

    עדויות חדשות תומכות בהשהיית טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 לפני בדיקות אנדוסקופיות להפחתת הסיכון לאספירציה (Gastroenterology)

    טיפול בתרופות ממשפחת GLP-1RA (או Glucagon-Like Peptide-1 Receptor Agonists) מלווה בסיכון מוגבר משמעותית לדלקת ריאות משנית לאספירציה לאחר אנדוסקופיה של מערכת העיכול, בפרט לאחר אנדוסקופיה עליונה וטשטוש עם פרופופול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Gastroenterology. איגוד ה-American Society of Anesthesiologists פרסם לאחרונה קווים מנחים הממליצים על השהיית GLP-1RA לפני פרוצדורה אנדוסקופית או ניתוחית […]

  • טיפול ב-Atogepant עדיף על Rimegaepant להקלה על מיגרנה (Cephalalgia)

    טיפול ב-Atogepant עדיף על Rimegaepant להקלה על מיגרנה (Cephalalgia)

    טיפול ב- Atogepant(קיוליפטה) במינון 60 מ”ג פעם ביום הפחית משמעותית את מספר ימי מיגרנה בחודש לאחר 12 שבועות, בהשוואה לטיפול פומי ב-Rimegepant (נורטק) במינון 75 מ”D אחת ליומיים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Cephalalgia. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Atogepant ו-Rimegepant הן תרופות ממשפחת אגוניסטים ל-CGRP ומשמשות כטיפול למניעת מיגרנה. Atogepant מיועד למניעת […]

  • היעילות והבטיחות של Tildrakizumab בטיפול בפסוריאזיס רובדי של הקרקפת (J Am Acad Dermatol)

    היעילות והבטיחות של Tildrakizumab בטיפול בפסוריאזיס רובדי של הקרקפת (J Am Acad Dermatol)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Tildrakizumab (אילומיה) מהווה טיפול יעיל כנגד פסוריאזיס של הקרקפת, ללא סוגיות בטיחות חדשות. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פסוריאזיס של הקרקפת הינה מחלה נפוצה וקשה לטיפול. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מחקר ראשון להערכת טיפול CAR-T בילדים עם לופוס (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מחקר ראשון להערכת טיפול CAR-T בילדים עם לופוס (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר מחקר ראשון להערכת טיפול CAR-T (או Chimeric Antigen Receptor T-cell) בילדים עם אבחנה של SLE (או Systemic Lupus Erythematosus). מחקר REACT-01 (או Reversing Autoimmunity through Cell Therapy) יהיה בהובלת מומחים מסיאטל וצפוי להתחיל בקיץ הקרוב. התקווה היא כי הטיפול יאפשר להגדיל את מספר החולים הצעירים עם […]

  • יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים עם בקע מפשעתי, השלמת תיקון בקרע לאחר השחרור מיחידת טיפול נמרץ ביילודים הובילה לשיעור נמוך יותר של אירועים חריגים, בהשוואה לפרוצדורות שבוצעו לפני השחרור מבית החולים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

  • פעילות גופנית והשפעותיה על בריאות נפשית בילדים ומתבגרים עם הפרעה נוירו-התפתחותית (JAMA PEDIATRICS)

    פעילות גופנית והשפעותיה על בריאות נפשית בילדים ומתבגרים עם הפרעה נוירו-התפתחותית (JAMA PEDIATRICS)

    מטה אנליזה וסקירה סיסטמתית (מחקר משולב) שפורסמה לאחרונה ב-JAMA PEDIATRICS, עסקה בבריאותם הנפשית של ילדים ובני נוער עם פגיעה נוירולוגית-התפתחותית, על מנת לבחון את הקשר בין פעילות גופנית לפרמטרים של בריאות נפשית: תפקוד קוגניטיבי, בריאות נפשית-פסיכולוגית, הכללת והפנמת בעיות. ד”ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה